bedömingsresultat vid försäljning

Glamoroza ox

Trådstartare
Skickar ni med de papprena när ni säljer häst?

Är det en skyldighet el. kan man som säljare välja själv om man vill skicka med det till köparen?

Sv: bedömingsresultat vid försäljning

Det kan du nog välja själv.

Jag har gjort både och, när jag tänker efter.
Även köpt pållar där protokoll både följt med och inte.

Varför skulle man inte göra det?

För mig är det självklart att det är den som äger hästen som har alla papprena på den.

Varför skulle man inte göra det?

För mig är det självklart att det är den som äger hästen som har alla papprena på den.

För mig är det oxå självklart, men det verkar inte vara det för alla:confused:
Därför undrarde jag lite hur det ligger till, om man gör sig skyldig till något dumt el. om man bara ska ha dåligt samvete om man inte skickar med de papprena.

Jag brukar ta kopior som köparen får med.

Har för mig att jag oxå tog kopior på den hästen jag såldes premieringsprotokoll. Men jag behöll kopiorna för jag tycker det är roligt att ha (det var in första häst :love: ), orginalpapprena har jag nog ingen nytta av.

Jag tar kopior på bedömningsprotokollen och skickar med dem , även om de har fått avelsdiplom så får de en kopia på det, jag behåller orginalen själv .
Mätintyg skickas ju alltid med orginalpapper.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 788
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
542
Juridik & Ekonomi Finns det någon som har kännedom om butiken Astro och kan säga om det är ett tryggt ställe att näthandla. Skyttebutik med bl.a...
Svar
9
· Visningar
626
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024