Bedöm din hemmabana!

Nebraska

Trådstartare
Bana:
Tränare/kuskar:
Lärlingar:
Träningsmöjligheter;
Sportsliga kvaliteén:
Banunderlag;
Lärlingsföreningen/damklubben;
Publikplatserna;
Restaurang/stallfik;
Ljud/ljusanläggningen;
Speaker/referent;
Vad är i mest akut att åtgärda;
Hur är atmosfären över lag på banan?

Vill gärna höra eran bedöming om hur ni har det.Om nån kommer på något mera att ta upp,så det ju bara att fylla i den frågan:)

Sv: Bedöm din hemmabana!

Jepp, inte så mycket och skriva då banan är tämligen ny...

Bana: Tingsryd
Tränare/kuskar: Ingen på själva banan... 39 amatörtränare, 1 proffs med Ti som hemmabana.
Lärlingar: följaktligen 0
Träningsmöjligheter; Endast banan (1609m + ponnybanan innanför 800m)
Sportsliga kvaliteén: Hmm
Banunderlag; 10 av 10
Lärlingsföreningen/damklubben; -
Publikplatserna; Finns ingen läktare ännu, men jag tycker det duger ändå.
Restaurang/stallfik; Restaurang finns ej. Stallfik helt ok
Ljud/ljusanläggningen; Inget ljus, ljudet kan bättras på...
Speaker/referent; Tja, de brukar va ok
Vad är i mest akut att åtgärda; För att få någon tränare att ha hästar på själva banan behövs ett riktigt stall, endast sommarboxar finns, men de är jättebra faktiskt! Och naturligtvis alternativa träningsmöjligheter, som jag tror finns i planerna längre fram.
Hur är atmosfären över lag på banan? Bra

Kolla gärna på hemsidan... www.tingsrydtravet.com

Bana: Åby
Tränare/kuskar: Inte så många bra tränare, Goop såklart men det är tur att Åke och Kari inte är så långt bort... Däremot brukar många duktiga kuskar komma varje gång så det brukar inte vara något problem.
Lärlingar: Mycket få för att vara en storbana, var är alla framtidens kuskar och tränare? Åke S lärlingar kör nog fler lopp än alla Åbys tillsammans...
Träningsmöjligheter: Bra i Balltorp!
Sportsliga kvaliteén: Mycket bra, Supertorsdagarna sista torsdagen i varje månad är riktigt bra. I år kommer det att vara ett lopp med minst 100 000 i första pris varje supertorsdag, i de övriga brukar det vara 50' och 60'.
Banunderlag; Hmm, okej vid bra väder men har en liten tendens att bli hård. Regnar det blir den stenhård, och vass, inte så snäll mot barfotahovar när den är blöt. (Bara Ludde som tycker den är för lös...:angel: ) Går oftast att köra utan hakar/barfota fram (om det inte är för blött) hela vintern. Åby lägger mycket resurser på att hålla sin bana fin, trots det är den långt ifrån Halmstad...:love:
Lärlingsföreningen/damklubben; vet ej:o
Publikplatserna; Sådär, det känns lite slitet men entreen är hygglig och restaurang och loger är bra men totohallen kunde få ett lyft. Det har en tendens att kännas väldigt stort, även om det är en hel del folk för det finns så stora utrymmen.
Restaurang/stallfik; Restaurangen okej, andra matställen på publikplats tror jag är okej och de har goda baguetter... Stallfiket, nja, jag har inte ätit där så många gånger men maten är nog inte kanon... Men de gör jättegoda ostmackor på grovt bröd om man ber dem!:love: På Åbys stallfik har de även kommit på den utmärkta (?) :eek: idén att ha en pub med fullständiga rättigheter inne på stallområdet...
Ljud/ljusanläggningen; Mycket bra
Speaker/referent; Bra
Vad är i mest akut att åtgärda; Hela stallabacken ska troligen vara borta inom tio år, inget som är akut men jag tycker att en uppfräschning/översyn av hela publikplats förutom loger, entré och resaurang vore trevligt.
Hur är atmosfären över lag på banan? Inte lika bra som Halmstad och Mantorp (de andra banor jag haft som hemmabanor), det är lite för stort och opersonligt ibland. Om man som jag är inflyttad var det lite svårt att lära känna folk i början.

Lägger till gäststall: Rätt bra med hyfstat med plats. Det finns alltid varmvatten och allt fungerar och är iordning.

Vad är er bana bäst på: Åbygrupper, jättepopulärt med stallbacksvisningar, även för folk som inte egentligen är intresserade av trav. Har fått många nya intresserade genom dessa!

Bana: Östersund.
Tränare/kuskar: Egentligen så är det väl inte såå många bra. Olle Carlsson har haft en del framgångar.
Lärlingar: Nja..
Träningsmöjligheter; Det finns en liten skogsbana på banområdet och en rakbana. Men för att komma ut i skogen måste man köra genom ett industri-områder och under E14. Inte så bra tycker jag.
Sportsliga kvaliteén: Inte så mycket att skryta om, Det är väl dubbeltravet i juni med bla: "Jämtlands Stora" som är nåt.
Banunderlag; Nja
Lärlingsföreningen/damklubben; Damklubben är ganska aktiv. (har jag för mig)
Publikplatserna; Skulle behöva ett lyft.
Restaurang/stallfik; Stallfiket är bland de bästa i Norrland.
Ljud/ljusanläggningen; Dålig ljudanläggning! Är man i de bortre stallarna är det nästan omöjligt att höra vad dom säger!
Speaker/referent; Inte den bästa.
Vad är i mest akut att åtgärda; Prispengarna!
Hur är atmosfären över lag på banan? Ganska uppgiven tycker jag, även om det finns många glada amatörer.

Hänger på..
Gäststall: Ganska bra. (sålänge man inte hamnar bakom en "glad amatör" som har sin häst stående ivägen från lopp 1 till lopp 10..:crazy: )
Vad banan är bäst på:Ehh..bra fråga:confused: . Jag säger väl Wången då..:angel:

Senast ändrad:

Är inte där så jätteofta men på de flesta travdagar, både på stallbacken och publiksidan, fotograferar

Bana: Dannero
Tränare/kuskar: Tränare på banan är G&M Melander, S.Edin, A.K.Moberg, G.Thorén, M.Wallin. Det är väl Melander som har mest framgångar
Lärlingar: G.Melander har en som rider mycket monté
Träningsmöjligheter; God antar jag, bana, rakbana, skogsslinga på området
Sportsliga kvaliteén: Är inte så stor bana men höjdpunkterna är V75, Midnattspokalen, Uttagningarna till kriteriet och så själva finalen i Svenskt Kallblodskriterium
Banunderlag; Eftersom jag inte riktigt vet vad som är bra igentligen så kan jag inte yttra mig, men när jag har varit där så tycker jag den verkar funka fin fint!
Lärlingsföreningen/damklubben; Ingen egen damklubb, men undgomstrav samt montélincens utbildningar iaf :p
Publikplatserna; ja som de flesta kanske har hört så brann ju en del ner... Men är nästan aldrig på publiksidan så jag vet faktiskt inte hur det är :angel:
Restaurang/stallfik; Lite småtrevlig. Stallfiket är URK!
Ljud/ljusanläggningen; funkar
Speaker/referent; funkar det också
Vad är i mest akut att åtgärda; vet ej
Hur är atmosfären över lag på banan? Tycker den är bra! Kan vara lite trist på publiksidan eftersom det inte är så mycket folk som kommer de vanliga dagarna. Midnattstravet var inte heller nån höjdare. Desto roligare på stallbacken

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka