Bebisbilder!

Sassy

Trådstartare
10 koratungar födda under hösten, två kullar till väntade denna månaden :banana:

(N)Lucky's

017.jpg

003.jpg

Sv: Bebisbilder!

Under förra året föddes en enda kull i Sverige, och två i Norge, så ja, det här är fantastiskt mycket! (I Sverige finns i dagsläget två uppfödare med fertila honor...)

Min är morfar till en av kullarna, mormorsfar till två. Hanarna är importer (USA och Thailand). Tyvärr tror jag att Koratringen klantat sig ordentligt genom att inte ha någon form av kontinuitet. När korater efterfrågas finns det ibland inte en kull på över ett år, och nu när det kommer jättemånga på en gång har de inte gjort någon vettig PR. Trist att de mest avlar fram sällskapskatter till bekanta när det finns intresse för rasen. De sitter på mycket bra linjer, men "orkar" inte annonsera eller göra en hemsida.

Sv: Bebisbilder!

Färgmarkering med lite nagellack på tassen, och när de blir större kan man ha mjuka hårsnoddar i olika färger som halsband. :idea:
Noggrannt signalement är ganska viktigt, tänk om man skulle leverera fel katt ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
784
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: MajaKattis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst