Bebisar med tejp för munnen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bebisar med tejp för munnen!

Ja, verkligen! Heder åt henne!:bow:

Samtidigt är det ju p g a henne som jag fick se dessa bilder, som gör mig så ledsen och upprörd.:crazy: Jag säger som The Great White Shark: Jag brukar inte sticka huvudet i sanden, men ibland vill jag det.

Ska man stänga av tv:n när det visas bilder på djur som plågas eller människor som misshandlas? Ska man skydda sig själv från att bli nedstämd, upprörd och ledsen? Eller kan man omvandla dessa känslor till något konstruktivt?

Jag brukar inte heller sticka huvudet i sanden. Men jag tror man blir känsligare när man själv har fått en liten plutt. Det berör mer och djupare än innan. Så är det i alla fall för mig. Min son är ungefär lika gammal som pojken man fick se med övertejpad mun i inslaget. Han låg och sov när det visades. Jag tror man tänker sig in i situationen lite för mycket och då känns det för mycket. :crazy:

Till viss del är det nog vettigt att skydda sig själv, så man inte går under och vem skulle bli hjälpt av det? Men man ska inte heller stoppa huvudet i sanden och låtsas som det regnar. Vet bara inte vad man ska göra exakt! Men om man ser och erkänner att problemet finns, så måste det vara ett steg i alla fall. Ungefär som den ryska mamman, hon såg och hon gjorde det hon kunde, istället för att blunda och rycka på axlarna. Hon tog ansvar! :bow:

Ett av de stora problemen är väl att de som bor i länderna inkl de styrande, tex i Ryssland, måste öppna ögonen och ta sitt ansvar och göra något åt de här missförhållandena. I Brazilien "löste" de under en tid sina problem med hemlösa barn genom att helt enkelt skjuta barnen! :eek:
 
Sv: Bebisar med tejp för munnen!

Jag blev tårögd när jag såg inslaget:cry:

Det är så hemskt att tänka på att det finns flera tusen människor som inget hellre vill än att få barn, och ändå är det så många som blir övergivna:crazy:

Önskar att man kunde sammanföra dessa människor, fort!!! innan dessa underbara små liven får men för resten av sina liv...

Det borde ju inte vara så svårt:confused: så fort ett "oönskat" barn överges så får de blivande adoptivföräldrarna ett önskat:love:

Utan ett halvårs eller längre väntan....
 
Sv: Bebisar med tejp för munnen!

Jossan- vad för litteratur refererar du till?
Jag är väldigt intresserad om ämnet och hade velat läsa boken du ger exempel ur..
 
Sv: Bebisar med tejp för munnen!

Hej!

Boken jag citerade heter "Det självutplånande barnet och sökandet efter en äkta identitet" och är skriven av Alice Miller.
Är du intresserad finns det mycket att läsa (av bl.a Alice Miller, som har skrivit fler böcker) och många olika teorier om varför vi blir som vi blir och hur man bäst kommer tillrätta med barndomsrelaterade och andra problem.
Sök på psykologi/pedagogik på biblan eller nätet.


Lycka till/



Jossan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 097
Senast: Amk
·
Övr. Barn Jag och mina barns pappa gick isär för ca två år sedan. Det var en relativt bra separation. Såklart är det mycket känslor inblandade men...
Svar
14
· Visningar
3 524
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med relationer är ett knepigt ämne. Jag känner mig ofta som en elefant i ett glashus samtidigt som jag själv har ömma tår. Det...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp