bebis vantar

emlem

Trådstartare
En fråga till alla med små barn. Jag håller på att virka ett par bebis vantar till en vän som snart ska ha barn, funderingen är; ska jag göra en tråd så att vantarna sitter i hop eller är det för farligt med tanke på intrasslingsrisken?

Jag tycker det är dels krångligt,och dels farligt. Jag har klippt bort alla "ihopsittningar" på vantar jag köpt.

Det finns bra vanthållare att köpa separat som man kan klicka fast i jackan och vanten. Med lite fästen från tex panduro så kan du säkerligen virka ett par sånna också om du vill. :)

En fråga till alla med små barn. Jag håller på att virka ett par bebis vantar till en vän som snart ska ha barn, funderingen är; ska jag göra en tråd så att vantarna sitter i hop eller är det för farligt med tanke på intrasslingsrisken?

Jag kör utan tråd, tycker det fungerar bäst utan :)

Om det ska va till en nyfödd så kan jag rekommendera att fästa en tråd så att man kan knyta dom runt handleden. Min mormor stickade både vantar o sockar med såna på o det är dom enda som suttit fast på sprattlande bebis, alla andra halkar av! :)

Overall med övervik tycker jag är det bästa. Då kan vantarna omöjligt trilla eller dras av. Vi har små bebisvantar som min mamma stickat, som är smalare vid handleden. De åker bara av om bebisen drar av dem, i övrigt sitter de jättebra.

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 002
Senast: Dunet
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
912
Senast: tomte
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 925
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar