Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker att det är ett bra bett eftersom det blir stadigt och stilla i munnen, och det jag har är lite tunnare än ett vanligt tredelat så det får plats bättre i min hästs mun
Min häst gillar stadiga, tydliga och lite tunnare bett, därför använder jag Baucher- och fullcheekbett - båda tredelade.
Provade för ett par år sen till min som har en stressad mun. Rider på rakt, smalt med fasta ringar eller bettlöst annars.
Funkade öht inte, massa stress och plock och fokus på bettet så jag bytte faktiskt tillbaka till hans vanliga raka under ridturen. Upplevde inte att det låg mer stilla än ett vanligt delat.
Det beror på om hästen gillar det eller inte.
Jag har ridit flera hästar som älskar det och därför tycker jag förstås att det är ett jättebra bett, men min nuvarande häst håller inte med, han tycker att det går an, men gillar vanligt eggbett bättre, så då får han ha det, varierat med bettlöst och baby-pelham.
Om hästen trivs med det är det jättebra, annars inte.
Provade vanligt två och tredelat baucher i metall till min och han hatade dem.
Nu har han ett baucher från beris, soft med port och det är hans absoluta favorit.
Hundträning Han gör allt i en jäkla fart jämnt... får för det mesta försöka bromsa 😅 men just upptagen kanske vi behöver gasa. Tips för att göra det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.