Bates - Wintec I.W. passform

M

Mozart

Är det någon som har erfarenhet av Bates (Innova, caprilli) och Wintec Isabell Werth som kan säga om alla är lika "raka" i passformen eller är det någon skillnad dem emellan? Jag ska byta ut min M&N och behöver något som är lite rakare i passformen.Funderar på någon av ovanstående.

//Mozart
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

På Skara hästsport sa de att IW är rakast, Caprilli mest svängd och Innovan är någonstans mittemellan. Huruvida detta sen stämmer vet jag inte eftersom jag inte testat dem på häst, bara sett i butik. Men för blotta ögat ser det ut som det kan stämma rätt så bra.
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

Caprilli och IW har enl. tillverkarna samma bom, frågade dem för nåt år sedan, men bossarnas utformning och framvalvet är olika. Innovan är mer svängd.

Tycker du skall prova alla för det är sällan de passar på samma rygg och de är långt ifrån varandra att sitta i för ryttaren också.
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

På Skara hästsport sa de att IW är rakast, Caprilli mest svängd och Innovan är någonstans mittemellan. Huruvida detta sen stämmer vet jag inte eftersom jag inte testat dem på häst, bara sett i butik. Men för blotta ögat ser det ut som det kan stämma rätt så bra.

Jag instämmer, har samma intryck och info från min sadelmakare och har även sett sadlarna ligga på samma häst.
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

Okej, det är så jag också tycker det har sett ut på bilder här på de olika modellerna. Då får jag nog gå på IW direkt, jag som tänkt mig en lädersadel egentligen...Men de andra två är nog för svängda då.

/M
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

Jag har en läder: Bates isabell w.

har du bilder på din hästs ryggvinklar att visa?
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

Sadel1bild1.jpg
.

Ingen riktig ryggbild, men så här ligger M&N. Tippar bakåt men det är inte pga för smal bomvidd, tyngdpunkten blir fel helt enkelt (trycket hamnar baktill).

/M
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

Vet du vad den ligger på i nypris (Bates IW)?

/M
 
Sv: Bates - Wintec I.W. passform

Ingen annan som har förslag på sadelmärken som kan passa?

/M
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 705
Senast: Jamtland
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 415
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 290
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp