Bates dressyrsadlar

mumin

Trådstartare
Ni med dressyrsadlar från Bates, skulle ni kunna visa bilder på dem, hur de ser ut från sidan, men framförallt under kåpan? Har inte hittat några bilder "undertill" på några försäljningssidor. Skriv gärna vilken modell det är också.

Det är nämligen så att jag har en wintec dressyr (500 cair) som är utprovad till min häst o passar "enligt konstens alla regler" egentligen, men lik väl glider den fram nu.. Jag tycker det verkar som om sadelgjorden kommer väl långt bak på magen när den ligger "där den ska" och funderar på om det är därför den glider fram. På wintec ligger ju sadelgjordsstropparna bara direkt bredvid varandra och jag funderade på att visst har bates v-gjordssystem, eller? Hur ser det ut på dem? Har en fundering på att v-gjordssystem kanske skulle göra att sadeln ligger "stabilare" eller att sadelgjorden kommer längre fram från början?

Ska givetvis ta kontakt med min sadelutprovare igen men hon är inte hemma för tillfället, och tills hon kommer hem så spånar jag lite själv för att kanske själv kunna komma med lite idéer.
Både jag och hästen har annars trivts ypperligt med wintecen och med att den är luftstoppad, så egentligen vill jag ju ha en sån, men den måste ju ligga stilla. Så Bates måste ju vara det närmsta man kan komma, om den passar?

Så, fram med bilder på era Batessadlar! :banana:
Så jag får se vad som döljer sig under kåpan! :angel:

Sv: Bates dressyrsadlar

nu är jag kanske fel ute, men har inte vissa wintec också v-gjordssystem?
medryttarhästen har en wintec isabell och den tror jag har det... om jag nu inte fattat fel om vad det är för nåt :D

Tack för bilden! :)

Det stämmer nog som ni båda säger att det finns wintec som också ha v-system (eller y-gjord heter det kanske?). Wide har det och då Isabellen också som ni säger. Isabell provade jag dock för länge sen och den passade tyvärr inte mig.

Så, då är min nästa tanke Bates Caprilli då, det verkar vara den som är mest lik ur "ryttarsynpunkt". Hur ser den ut undertill? Nån som har en bild? Är det den som har förgjordsstropp också?

Har förstått att här är en hel del med caprilli-sadlar - hoppas någon har en bild! :)

Min Bates Caprilli har också v-system på stropparna:)

Hoppas någon annan kan komma med bilden till dig.

/Camilla

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 983
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som...
2
Svar
27
· Visningar
3 963
Senast: caballus
·
Utrustning Hej. Har köpt en ny häst, min sadelpassare har ej tid fören om ca 1-1,5 månad att prova ut sadel pga hon är bortrest. Vill hitta en...
2
Svar
23
· Visningar
3 093
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar