Kristall10
Trådstartare
Jag är så trött på att ha dåliga vinterstängsel i hagarna. Så fort det kommer snö så hänger banden/trådarna. Får dra efter var ich var annan dag och tillslut slutar dom ju leda ström.
Vi har provat det medta känns det som. Rep, tråd av olika kvalité, band, vinterband. Men inget är bra. Tunn tråd är det som funkat bäst då minst snö fastnar på, men samtidigt är den minst hållbar när man spänner den.
Det enda vi inte provat är järntråd. Vad jag förstår ska den inte töja sig?
Vad har ni för vinterstängsel?
Just nu har vi vinterband upptill och 2 lite tjockare trådar nertill, en jord och en ström. Men vinterbanden har suttit ett par år och har börjat gjort sitt, hänger ordentligt på vissa ställen.
Vi har provat det medta känns det som. Rep, tråd av olika kvalité, band, vinterband. Men inget är bra. Tunn tråd är det som funkat bäst då minst snö fastnar på, men samtidigt är den minst hållbar när man spänner den.
Det enda vi inte provat är järntråd. Vad jag förstår ska den inte töja sig?
Vad har ni för vinterstängsel?
Just nu har vi vinterband upptill och 2 lite tjockare trådar nertill, en jord och en ström. Men vinterbanden har suttit ett par år och har börjat gjort sitt, hänger ordentligt på vissa ställen.