Nu läste jag något som jag också har tänkt på. Jag har också ett Bucastäcke vintertäcke i storlek 155 som jag köpte till mitt förra halvblodssto på 167 cm. Det var nog egentligen lite stort på henne, men jag tyckte att det satt bra. Nu har jag detta täcke ibland till min halvlodsvalack på 175 cm, men det är just lite trångt i bogen på honom. På detta täcke skulle jag egentligen behöva en storlek större eftersom Buccas inte är justerbara i bogen. Tyvärr är det svårare att få tag på storlek 165. Han har 155 på alla andra täcken så jag kan faktiskt hålla med dig. Jag är så otroligt glad i detta Buccastäcke så det är förargligt att det inte passar så bra på min nuvarande häst. Täcket har aldrig regnat igenom och innertyget tycker jag är suveränt med sin andasfunktion.
Jag skulle även gärna vilja ha horseweartäcken, men de är heller inte ställbara i halsen och därför vågar jag inte köpa dem i storlek 155 till min jätte häst. På något sätt har jag fått för mig att passformen är som Buccastäckenas (små i bogen). Jag vet att man kan specialbeställa, men det känns inte så bra att betala extra för redan så pass dyra täcken.
För några veckor sedan köpte jag ett Svea outdoor rain, eftersom det var många här på Buke som rekommenderade Sveas täcken (fler Buccas och även Horsewear har jag som sagt TYVÄRR inte vågat mig på). Detta täcke har jag visserligen inte testat än för det har ännu inte regnat så mycket här nere i Småland.
Givetvis har jag även en himla massa andra täcken som jag inte vet vad det är för märke på.
Lotta