bästa shettisrockarden?

snigelfarmor

Trådstartare
Orkar inte leta en sen kväll som denna, någon som vet någon rockard man får tävla med som passar stor a-b ponny? Har sålt maratonvagnen...

Sv: bästa shettisrockarden?

Måste också hålla med om att Drive Outs rockard 016L, har haft den i ett drygt år nu och t.o.m. tävlat JSM med den, super! Får oftast 7-8 på presentation, men har också fått så högt som några 9or och en tia! Har iofs lycktor då, och tror inte lyckthållare är standard men det är ju bra och ett måste vid Nat Msv(?) och uppåt. Tror den kostar 14.000 ny, men är inte helt hundra. Smidig att transportera då du kan plocka av både säte och halva skaklarna, vi får in rockard och shettis i ett vanligt fautrassläp...

Intressant läsning här!
Har ju en rockard nu men drömmer ändå lite.. Å för mig blir det ABSOLUT en 016L från Driveout när jag förnyar mig..
Men till paret??? kapar tråden lite..
Vad rekommenderar ni för maratonvagn??
Om det nu inte blir för stor höjdskillnad. Pegasus mättes idag till 103,5cm som 4 åring. Joystick Diablo är idag kanske 96-97 som 3 åring...

Lykthållarna på den sticker ut bredare än hjulen och de är så dumt gjorda så även om man skruvar loss själva hållaren så sticker pinnen ut... Så om man strikt ska följa TR får man väl inte köra maraton med den? (fast om man kör in i något händer ju inget värre än att pinnen böjer sig)

Nä, jag vet, men ingen stoppade mig under förra året, inte ens på JSM ;) Och nä, de händer inget värre än att pinnen böjer sig, min pojkvän körde in med den i en stolpe när han tränade lite maraton en dag men han kunde böja tillbaka den med armkraft ganska lätt, och jag har aldrig kört i den.....
a_c72, jag har en maratonvagn från Koier/Glinkowski som från början är en parvagn, väger 125kg. Älskar den ;) :) PM:a om du vill ha mer info om den...

Jag vet ju de.
Men de känns ändå lite knepigt att de är sååå stor skillnad på de.
Nåja till vardags ska vi väl kunna styra runt lite allfall
Anna-Carin

men det är väl inte alls särskilt stor skillnad? mina är 99 och 105, inte märker jag av några problem pga det. Gångarter och rörelsemönster spelar större roll.

tack alla, det blev en roslagsrockard till shettisen! Kommer idag med sambon som varit i Falsterbo en vecka, vet inte vem man längtar mest efter :)

Bra val! Jag är kanonnöjd med min roslagsrockard, och servicen var super när vi hämtade den :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 833
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka