Bästa sättet att ge biotin?

the_connemara

Trådstartare
Hästen med hovskadan (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=726739) har nu kommit ut i hagen igen. Igår 5/2, exakt en månad efter skadan (5/1) kontaterades en stor förbättring och "såret" var helt torrt och hade en hård "skorpa" på utsidan. Gipsbandaget byttes ut mot en ringsko och han blev även skodd med vanlig sko på den andra bakhoven för belastningens skull. Gissa om han blev glad när han fick komma ut i hagen igen :bump:

Men vet rekommenderade att ge biotin, i dos enl förpackning men hon sa själv att hon inte favoriserade ngt märke utan det var upp till oss vad vi ville använda. Så nu vill jag har råd av er vilket märke med "hovförbättringstillskott" innehållande biotin ni tycker är bäst :)

Sv: Bästa sättet att ge biotin?

Gör det? Jag är helt lost vad det gäller extra tillskott... Vem har det? Biofarmab har ju ngt med biotion i men rent?

Senast ändrad:

Hästen med hovskadan (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=726739) har nu kommit ut i hagen igen. Igår 5/2, exakt en månad efter skadan (5/1) kontaterades en stor förbättring och "såret" var helt torrt och hade en hård "skorpa" på utsidan. Gipsbandaget byttes ut mot en ringsko och han blev även skodd med vanlig sko på den andra bakhoven för belastningens skull. Gissa om han blev glad när han fick komma ut i hagen igen :bump:

Men vet rekommenderade att ge biotin, i dos enl förpackning men hon sa själv att hon inte favoriserade ngt märke utan det var upp till oss vad vi ville använda. Så nu vill jag har råd av er vilket märke med "hovförbättringstillskott" innehållande biotin ni tycker är bäst :)

Jag har Cavalor Hoof Aid och det är jättebra :)

Foderjäst innehåller biotin o är det billigaste skulle jag tro.

Foderjäst får han redan för b-vitaminernas skull. Undra om vet vet det? Hmm... Hur mycket innehåller det då?

Oki, men det innehåller mer än biotin väl? Ska lägga det på minnet iaf :)

Ingen som vet var man kan köpa ren biotin?

Jag har börjat köpa den som ÖB säljer nu. Den är mkt prisvärd och väldigt bra tycker jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka