Bästa putset??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maadiiee

Trådstartare
Jag vill ha tips på RIKTIGT RIKTIGT BRA putsgrejjer!

Vad använder ni?
Tipsa gjärna om sådana som både rengör och smörjer in i ett. Men inga skitprodukter utan sådant som verkligen är bra!!
Om ni inte använder "2 in 1" produkter vad använder ni då?
Vill ha tips på riktigt effektiv tvål som tar bort all smuts lätt och snabbt!
Även imsjörningsprodukter som balsam och fett.
Vad är bäst och varför?
 
Sv: Bästa putset??

Dessa produkter använder jag:
* Horseman´s one step, jättebra 2 in 1!
* Stübben glycerine tvål, helt klart den bästa lädertvålen enligt mig!
* Veredus Curium balm, och detta tycker jag är det bästa balsamet.

Använder dessa produkter för att jag tycker dom är helt klart bäst, har provat massa andra men inte varit helt nöjd. :laugh:
 
Sv: Bästa putset??

Är det någon som har Forestier Emulusion?? En vit 0,5l spray med brun etikett med grön text?
 
Sv: Bästa putset??

För rengöring är jag helfrälst på "Effax leather combi", snabbt, enkelt och effektivt. Kompletterar med infettning ibland.

Tvärtom tidigare postare är jag inte förtjust i "Horsemans one-step", det användes som enda produkt hos tränaren jag jobbade hos för snart 20 år sen och det bara smetade och lade sig som en hinna på lädret ( kvalitetsläder, tärnsjö). Kanske är det ändrat nu men burken ser då likadan ut nu som då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
623
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
694
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 735
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp