Bästa påskmaten

vinkelina

Trådstartare
herr katt har igen problem med tänderna och tid för kontroll är bokad. Blir att dra ut några igen

Detta är alltså katten som ratar allt vad blötmat heter, men som plötsligt snor andra kattens påsmat (har inte hänt på 5 år, han äter envist torrfoder trots att han saknar fyra tänder,varav en hörntand)

Så nu blir det att fodra båda med blötmat,gärna i portionspåsar. Grejen är att hans mage,naturligtvis, inte tål spannmål. Idag äter han aplaws torrfoder

Frågan är vilka märken är bäst när de gäller spanmålsfria portionspåsar blötmat. (För tillfället har vi latz hemma som nödlösning)
 
Jag föredrar lite lax, ägg, prinskorv och köttbullar till påsk :angel:.

Skämt å sido så är det nog bäst att du bara testar dig fram. Se dock till att du väljer ett foder som är ett helfoder. Vissa portionspåsar är bara komplementfoder.

Av blötfoder brukar många säga att Bozita/Mjau är den bästa. Mjau finns på portionspåse, men tyvärr inte Bozita. Dessa innehåller inget socker, vilket de flesta andra gör. Här hemma är det just nu Pussi Sensations som glider ner lättast. Det är också ett helfoder, men innehåller socker.

James Wellbeloved har bra blötfoder på påse som är extra bra till känsliga katter. Dock säljs det inte i Sverige längre, men man kan alltid beställa från ex zooplus. Tror det är sockerfritt. Iams (verkar inte innehålla socker) och Pro plan (innehåller socker) har också helfoder på påse. Och det finns säkert massa mer.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 063
Senast: canine
·
Katthälsa Min veterinär har rekommenderat mig att gå över helt till blötmat till mina katter. Tidigare har de ätit primärt Applaws torrfoder och...
Svar
11
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hur gör ni för att få det att gå ihop? Just nu äter mina katter Applaws torrfoder samt varsin påse Pussi blötmat. Katt1. Dricker...
Svar
9
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp