Bästa linimentet

Zolimita

Trådstartare
Vill ha tips på liniment som verkligen funkar.Vill massera in pållans ben ibland och särskilt nu när det är så mjukt efter vissa vägar.Har använt blue lotion men när jag provade på mig själv tyckte jag inte det gav någon större verkan:confused:
 
Sv: Bästa linimentet

Radital eller Arnika brukar jag använda. Blue lotion ska ju vara ett mildare liniment som inte är lika djupverkande, om jag hört rätt. Vet inte om det har någon direkt värmande effekt heller...?
 
Sv: Bästa linimentet

Radital, den är helt klart mest värmeutvecklande. kan vara jobbig att ha å göra med då den är i vattenform, men om man sätter ett spray- huvud på flaskan å sprayar å sen masserar in så är det toppen. Glöm inte att tvätta händerna tihi*:)
 
Sv: Bästa linimentet

speedway använde jag på min häst, funkade skitbra! men det ska man inte linda över! Kommer inte ihåg om det är karens men det kan man ju kolla lätt. Min häst reds inte då iallafall så jag kollade det inte, fick tips om linimentet av min kiropraktor.
 
Sv: Bästa linimentet

Speedway Leg Paint, 0 tim, Sidul Sport AB
så stod det om karens =) Det är bra att ha handskar på sig när man tar på det, jag hade engångshandskar och borstade på det med linimentborste.
 
Sv: Bästa linimentet

Hästar är mycket känsligare än människor. Så bara för att du inte känner något så kan hästen göra det.:)
 

Liknande trådar

Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
273
Senast: Grazing
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 439
Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 471
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp