Bästa köttbullereceptet

sthu

Trådstartare
Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte jag variera mig!

Vilket är det bästa köttbullereceptet?

(Jag använder formbar vegofärs, så om någon sitter inne på ett vegetariskt (eller ännu hellre veganskt) recept blir jag lycklig, men alla är välkomna!)
 
River löken ist för att hacka, tycker inte om hela lökbitar i mina köttbullar men vill ha smaken ^^ har också i 1 ägg, mjölk, ströbröd, salt & peppar. Jag blandar mjölk och ströbröd med kryddorna och låter stå att dra lite innan jag blandar med färsen. Mängd har jag dålig koll på men en skvätt mjölk och nån matsked ströbröd kanske.
I år kanske jag prövar med kryddpeppar/ muskot & kanel ☺️
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
940
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 879
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp