Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan bara instämma.Mitt tips efter att ha stått på en flygplats i Vietnam med spärrat kort och precis ha dumpat min dåvarande kan jag tycka att två kort är bra att ha...
Kan bara instämma.
Man är så beroende av kortet och funkar det itne så blir det lite kaos.
Min bror fick sitt kort uppätet av en uttagsutomat när han var hit på besök. Han hade sin frus kort i plånboken också så det löste sig men det var en rätt snopen känsla att se kortet försvinna in i automaten och inte spottas ut igen....
Är man fler än en på resa kan man ju dock nyttja swish sinsemellan!
Icabankens kort har numera valutapåslag med 1,25%.
Inte om man precis dumpat vederbörande
Ja det får de. Det är uttagsavgift de inte får ta vid EUR uttag.Får de ta det även vid växling till/från euro?
Det beror lite på var du ska. I vissa länder är Mastercard mer gångbart, i andra länder (som här) är det Visa som gäller. Jag har Forex visa, ingen avgift på uttag, men antagligen lite halvkass växlingskurs.
Tänkte på det där med "som här", jag har mastercard och har aldrig hittat nåt ställe som tar Visa men inte mastercard i Sverige..
Jag har alltid mitt mastercard med mig när jag är i Östafrika. Funkar finfint.Här, Östra Afrika, är det cash som gäller i butik och visa som gäller i ATM.
Sant, insåg att jag kanske inte var tydlig med att jag inte bor i Sverige. Här, Östra Afrika, är det cash som gäller i butik och visa som gäller i ATM.
I Sverige funkar väl alla kort överallt, typ?