Sv: Bästa hundbädden???
Nej nej Fatboy hundsängen är inte hård! Samma material som säckarna bara annan form. Och man kan välja att ta ut lite av kulorna (gjorde jag) så blir den mjukare.
Var på SM i Västerås i helgen där en kille stod och sålde Bean-Bag bäddar. De fanns bara i två färger men på marken bakom honom fanns ett mysigt kamo-tyg så jag frågade honom om man kunde köpa den också.
Det visade sig vara en Fatboy som han hade med för att man skulle kunna jämföra kvalitén. När man kände på Fatboy-tyget så kändes det betydligt kraftigare än bean-bagen som var mjukare och mer följsam som vanligt tyg. Fatboy-tyget var "plastigare" och inte direkt mysigt men vill man att det skall vara hållbart så får man kanske stå ut med det?
Det visade sig att verkligheten var annorlunda. Han gav mig en skruvmejsel och bad mig sticka den igenom tyget på en bean-bag. Det var nästan omöjligt och han fick visa att det faktiskt gick. Tyget hade nån beläggning på insidan som nästan kändes som en vaxduk. Sen ville han att jag skulle pressa skruvmejseln i sidled för att riva isär tyget. Även denna gång fick han visa att det faktiskt gick.
Sen ville han att jag skulle köra skruvmejseln genom Fatboy-bädden också men jag tyckte nu att det var onödigt för mig att ens försöka.
Han envisades och jag blev alldeles chockad över hur enkelt den gick igenom det tjocka tyget. Att dra upp en reva i tyget var också väldigt lätt och det syntes på den att andra ansett det också. Den var alldeles söndertrasad.
Frågade om han köpt den bara för att ha sönder den men tydligen hade han köpt den för att se om det var någon allvarlig konkurrent. Han konstaterade då att Fatboy fyllde i för mycket fyllning och att det gjorde att den såg bra ut på bild men knappast var skön att ligga på för hunden. Han upprepade flera ggr "hunden skall ligga iiiii bädden och inte PÅ".

Han hoppades att de skulle fortsätta med det och gav bort bädden till en kompis. Sen när någon på en mässa påstått att Fatboy var kraftigare och bättre så hade han visst gett kompisen en annan och tagit med bädden till mässan för att låta kunder jämföra själva. Att döma av alla hål hade många lekt med tyget.
Noterade att Fatboy bädden hade nåt plastskikt klistrat på insidan av tyget (för att skydda mot väta?) och det kändes inte speciellt pålitligt om man kör den i tvättmaskinen? Men den kanske inte skall maskintvättas?
Bean-Bagen skulle klara 60-graders tvätt enligt försäljaren. Han fick hursomhelst inte sälja nån bädd till mig denna gång. Har rätt nyligen köpt en annan bädd och 700:- är rätt mycket pengar även om han påstod att Fatboy kostade det dubbla. Kanske om han tar fram en med kamoflage-mönster.

Lite jobbigt att man inte får bean-bagen fylld när man köper den men det beror visst på att man måste anpassa mängden fyllning till storleken på hunden.