Bästa hoppsadeln?

H

Hoppryttarinnan

Hejsan!
Jag letar en ny sadel till min C-ponny.
Hon är smal över ryggen, smäcker.
Jag är ute efter en sadel med bra stöd som för skänkeln i rätt läge.
Den ska ge bra balans och ge bra stöd i hoppning och markarbete :)
Priset på sadel ska vara mellan 0-15000 kr!
Ska försöka få ihop lite pengar genom att sälja mina 2 sadlar och övrig utrustning :)

Något förslag på en BRA sadel som matchar mina förslag?

Har även en fråga, är det värt att köpa en fusklädersadel?
Typ Globus Tekna?

Tacksam för svar!

Sv: Bästa hoppsadeln?

tekna har lätt för att glida runt

Prestige joy jumper kanske skulle vara nått?

jag tkr tekna sadlarna är bra, har en hoppsadel dock ska den säljas för bliviit för svängd, men den var riktigt skön & allt.
har även dressyrsadeln hemma & den är rakare så den passar honom bättre.

Jag har en Pessoa Amo.Får bra stöd från den också.Älskar den!:love:

min erfarenhet av pessoa amo är att dom är hårda och hala men alla vill väl ha olika.
TS:
En begagnad jeremy rudge :love:. Små stöd som inte är ivägen för dressyr men samtidigt ger riktigt bra stöd.

Prestige Joy Jumper är en riktigt bra ponnysadel med bra stöd. Kolla upp den. Vi var på en sadelprovning och dottern skulle rida i olika sadlar. När hon suttit i den ville hon knappt prova några andra....

Jag älskar min Bates Momentum, den har så att du kan flytta stöden till precis där du vill ha dom dessutom. Jättemjuk i säte och på vulstren. Tycker att den ger sjukt bra stöd! :)

Hej.
Det viktiga är ju att den passar ponnyn också. Att rida med fel sadel kan kosta mycket både i pengar och i smärta för ponnyns rygg.
Ta hjälp av en sadelutprovare, kan bli bra mycket bildigare i längden ;)

Lycka till i sadeldjungeln :bow:

Jag har en stubben siegfried CS flatback. Den är inte alls lika hård och obekväm som de gammla stubbensadlarna utan jag tycker att den är riktigt bekväm(och snygg). Stubben sadlarna passar de allra flesta hästarna. Den ger även ryttaren ett perfekt stöd och hoppsits, älskar den!!

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 384
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 794
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Vogue
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 092
Senast: Morran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka