Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Vad är det, mer specifikt? Jag vet ju vad rep och tömmar är Men har du bild? Och varför är de bättre än läder?
Låter häftigt! Bild på det svarta?Mitt Horseguard classic träns samt mktt gööör snygga träns från Hubertus. Pullarträns med klinker, allt är svart ink klinker och spännen
Buck: vilken ryggvärmare har du? Den äldre med kardborreband, som msn kan fästa i täcken, eller den som heter Royal, o inte har något kardborre... Velar lite om vilken jag ska köpa...Back on track Ryggvärmare!!! älskar den och hästarna är lika förtjusta i den ^_^ har den under sadeln på vintern, vid tömmkörning och longering, i transporten innan och efter träning, har på när hovslagaren är ute och i box under ulltäcke efter tuffare träning när hästen torkar och ska ut i hagen igen och så har jag det som sittunderlag/filt när jag är i kallt ridhus och kollar på när andra rider ^_^.
Använder Ryggvärmaren mycket oftare än bot fleecetäcket och vanliga ländtäcken .
Buck: vilken ryggvärmare har du? Den äldre med kardborreband, som msn kan fästa i täcken, eller den som heter Royal, o inte har något kardborre... Velar lite om vilken jag ska köpa...
Reptömmar används ofta inom brukskörning, främst vintertid men även året runt vid skogsbruk. Varför? Jo för de blir inte hala när de blir blöta.
Men jag har reptömmar mest för att jag har problem med mina händer, reptömmarna är mycket lättare och smalare än lädertömmar. Mina är 16 m långa så jag kan ha dom vid tömkörning men kan även dela dom så jag får en töm på 8 m. Mina är gjorda i 50% hampa och 50% nylon så de är ultralätta. Och när de blir skitiga så hänger man ut dom i solen och när de torkat så skakar man av dom så är de som nya igen.
På mitt kallblod med tjock päls brukar jag använda en svettskrapa i metall med piggar på med helt okej resultat. Men är furminatorn bättre?Jag älskar min furminator! Den var dyr då men mina hästar har alla älskat den och den har varit värd varenda öre. Jag brukar säga att alla pälsborttagningsvertyg är som stenåldersverktyg i jämförelse.
På mitt kallblod med tjock päls brukar jag använda en svettskrapa i metall med piggar på med helt okej resultat. Men är furminatorn bättre?
Hade tänkt ha honom oklippt i vinter, så har redan nu ångest inför pälsfällningen i vår..
Okej, jag ska alltså se till att köpa en furminator.Det låter som ett riktigt stenåldersredskap
Med furminatorn drar du bara över hästen och allt hår följer med, du behöver inte använda någon kraft utan du bara kammar pälsen. Dessutom fastnar allt i furminatorn så man slipper en massa hår som far omkring.
Mitt gamla sto som blev arg vid pälssättning och arg när man försökte hjälpa henne stod som ett tänt ljus och njöt varje gång jag använde den.