Bästa foder för kattmamman+ ungarna?

Syrax

Trådstartare
Vilket foder tycker ni är bäst för dräktig katthona, under digivningen och till ungarna när de börjar äta?

Planerar en kull på min hona till sommaren, jag har stöd ifrån hennes uppfödare runt själva parningen, dräktigheten och förlossningen.
Dock när jag försöker läsa om bästa fodret hittar man så otroligt många olika svar. Så tänkte det är enklast att fråga här vad folk ger, eftersom man då får ett opartiskt svar.
Tex djuraffärerna rekommenderar ju det foder de säljer, veterinären rekommenderar ju det foder de säljer, osv.

Vad äter katten idag? Om den har ett bra foder som den tycker om och mår bra på, så kör på det och gå över till kattungefoder sista veckorna. Det finns massor av fodersorter och massor av åsikter om foder, men utgå ifrån din katt och det som din uppfödare rekommenderar tycker jag.

Dräktiga katter bör ha fri tillgång, och personligen göder jag dem med extra mycket av sånt de tycker om, nån kanske gillar tonfisk, nån gillar den ena eller andra burkmaten osv.

Lycka till med planerna🐱!

Vad äter katten idag? Om den har ett bra foder som den tycker om och mår bra på, så kör på det och gå över till kattungefoder sista veckorna. Det finns massor av fodersorter och massor av åsikter om foder, men utgå ifrån din katt och det som din uppfödare rekommenderar tycker jag.

Dräktiga katter bör ha fri tillgång, och personligen göder jag dem med extra mycket av sånt de tycker om, nån kanske gillar tonfisk, nån gillar den ena eller andra burkmaten osv.

Lycka till med planerna🐱!
Just nu äter hon Monster. Men vet ej om deras foder är bra till kattungay? Och vet ej om det fodret är bra till dräktig och digivande katt?

Finns ju Royal Canin, Orijen, Bozita, Brit, Eukanuba, m.fl?

Just nu äter hon Monster. Men vet ej om deras foder är bra till kattungay? Och vet ej om det fodret är bra till dräktig och digivande katt?

Finns ju Royal Canin, Orijen, Bozita, Brit, Eukanuba, m.fl?
Om du vill fortsätta med Monster så maila dom och fråga om deras Kitten även är okej att ge till dräktiga och digivande katter. Ser ingen sådan märkning på påsen men det kan innehålla rätt näringsämnen ändå.

Liknande trådar

Övr. Hund Det finns en uppfödare i krokarna som sedan första stund gjort att folk höjt på ögonbrynen. Målet bakom uppfödningen har varit att tjäna...
Svar
5
· Visningar
1 669
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 986
Senast: lundborg
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 146
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka