Bästa chokladasken till jul?

Araminta

Trådstartare
Jag har fått ansvar för julens pralinlåda. Familjetraditionen har djupa norska rötter och skriker om Kong Haakons jättekartong. Nu ska vi dock fira i Sverige och även om jag ska undersöka möjligheterna att importera Haakon, så vänder jag mig parallellt till Buke för alternativa lösningar. Vad har ni för favoriter? Gärna bortom Alladin och den där andra jag inte minns namnet på.
 
Jag har fått ansvar för julens pralinlåda. Familjetraditionen har djupa norska rötter och skriker om Kong Haakons jättekartong. Nu ska vi dock fira i Sverige och även om jag ska undersöka möjligheterna att importera Haakon, så vänder jag mig parallellt till Buke för alternativa lösningar. Vad har ni för favoriter? Gärna bortom Alladin och den där andra jag inte minns namnet på.

Jag tycker Lindts mer exklusiva chokladaskar är goda för sitt segment (jag är en kinkig jävel när det gäller praliner och föredrar de från NK eller rena chokladkakor från Michel Cluizel ;)). Vill en gå upp i pris finns ju diverse pralinmakare online samt från lyxmärken som tex Valrhona.

Alladin/Paradis är fruktansvärda.

Edit: NK saffran som endast finns till jul FTW :love:
 
Jag har fått ansvar för julens pralinlåda. Familjetraditionen har djupa norska rötter och skriker om Kong Haakons jättekartong. Nu ska vi dock fira i Sverige och även om jag ska undersöka möjligheterna att importera Haakon, så vänder jag mig parallellt till Buke för alternativa lösningar. Vad har ni för favoriter? Gärna bortom Alladin och den där andra jag inte minns namnet på.


Allt beror ju på vad du vill lägga för pengar men jag hade valt något från något ställe som gör något med hemgjorda praliner. Problemet kan ju vara att det blir jättedyrt om du måste ha en i den storleken du har länkat till. Själv gillar jag praliner från Göteborgs chokladfabrik har dock aldrig provat deras askar. Här kan du hitta mer information.

https://goteborgschoklad.se/praliner/hemgjorda/pralinaskar/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp