Bästa borsten?

Septicemia

Trådstartare
Nu vill jag veta vad ni ryktar era små guldklimpar med. :)
Den bästa borsten du har, den som hästen verkar gilla bäst eller den du tycker bäst om ;) :D .

Sv: Bästa borsten?

Jag kan ju börja.
Älskar min borste från Borstiq som är perfekt att dra övre hela hästen efter ryktborste och skrapa.
Hästen älskar den och den är mjuuuk. :love:

jag använder nog min rotviska mest. Den är så bra till hela kroppen och man får snabbt bort damm och sand med den!

Japp, rotviskan med kraftiga naturborst är min favorit också. Inte minst för att en stor del av året är den det enda som biter på kraftig islandshästpäls ...

Eftersom jag har islandshäst, som ju både har mycket päls och rätt lång fällningsperiod, måste jag säga piggborsten! Använder den dagligen, utom möjligen mitt i sommaren då hästens päls är kort och det är torrt ute. Är även rätt förtjust i min koskrapa i metall - fungerar mycket bra på lerig vinterpäls, samt under värsta delen av pälsfällningen!

En bilborste :p
Den tar bort dammet väldigt bra och praktiskt och bekvämt med handtag också :D

Min ryktborste från Stubben är den bästa borste jag haft!! Köpte den för 6år sedan och den är fortfarande funktionsduglig, men börjar tyvärr bli lite sliten. Måste nog investera i en ny snart. De är ganska dyra men håller hur länge som helst!! :banana:

Det kanske man skulle prova :idea: Har en mörk häst och hon ser lätt dammig ut när hon rullat sig i lera.

Ja gör det, har också en mörk en som lätt ser dammig ut, funkar väldans bra :p

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 814
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama