Bästa bantnings tipps mer än motion

Rotterö

Trådstartare
Vi har en skettis valack 6 år. Han är nu fet. Jag vet att motion är bäst men några tipps på mat vore bra .
Han äter hö o havre nu. :confused: :confused:

Ett hö med LÅGT energiinnehåll och normalt proteininnehåll så du kan ge bara hö.

Kraftfodret är till för extra tillskott utöver underhållsbehovet, fast om du har en fet shettis så behöver din häst inget kraftfoder.
Leta reda på ett hö med lågt näringsinehåll eller bytt ut lite av det hö shettisen får nu mot halm.

Att byta ut mot halm går ju bra OM proteinet räcker till, vilket tyvärr inte så ofta är fallet.

Det beror ju på om det är massor av proteiner i höt, annars måste du lägga till proteinfoder också. Vad innehåller höt?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 008
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Black Friday
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024