Bästa banan i Sverige?

S

Sharp

Tuna är fantastisk tycker jag, Wången ska va en pärla har ja hört.
Vad tycker ni?

Sv: Bästa banan i Sverige?

I vilken gren?
Jag tävlar hoppning, och för mig är bästa tävlingsplatsen/banan Ryttarkamraterna i Kumlas anläggning på Örsta Kulle.

Nu har jag visserligen bara tävlar där en gång, och det var ett par år sedan, men jag var mäkta imponerad av strömsholm. :smirk:

Ja precis, vilken gren?
Ser att du har en islandshäst på bilden, är det islandstävlingar du menar?

DRessyr: Hermanstorp har jättebra underlag att rida på, så även Willands.Älskar det pappersunderlaget :love:

Om det gäller hoppning så håller jag med Kopparberg. RyttarKamraterna Kumlas anläggning på Örsta kulle är riktigt fin! ;)

Sen att jag har så nära dit är ju bara ett plus! :p

Synd bara att deras permanenta uteboxar är i sånt dåligt skick..Man kan ju undra om dom någonsin byter spån i dom boxarna :crazy:

Jag har aldrig stallat upp där.
Trist om boxarna är i så dåligt skick!
Kanske beror det på att de som hyrt dem varit slarviga? Fast å andra sidan så tar de väl en depositionsavgift, så det borde väl inte vara det heller.

islandshäst: Jag gillar att rida på Häringes bana, men Häringe är inte den bästa tävlingsplatsen. Tuna är härlig, men har skarpa kurvor.

/Malin

Det närmaste jag har kommit en Bana för hoppning och dressyr är när jag varit på Vaggeryds Travet då ligger ju den lokala klubbens bana brevid.

Husbyöhn för där har jag varit funktionär så många gånger så jag hittar runt banan, framridningsområden, stallar, cafeteria etc i sömnen...

Men en grusad framridningsbana som är minst 20x40m skulle inte sitta fel! ;)

slottsbanan på Strömsholm är underbar... lite långt till uppstallningen bara. Vetlanda är också jättefin!!

Jag tycker om Ringsjöortens utebana (hoppning)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
624
Senast: Imogen
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: cewe
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka