Bäst tipsen!

N

Norrberge

Nu vill jag höra era bästa tips för att träna upp konditionen och musklerna på mitt 15 åriga islandshäststo som för tillfället har kommit lite ur kondition. Hon är 5gångare och är framåt och vill jobba mycket! :idea: Men som sagt är det konditionen och musklerna som jag vill ska komma på topp! :bump:

Sv: Bäst tipsen!

Rid i vatten, långa galoppsträckor osv.. Rid i galopp tills hon blir trött, då skrittar du resten av vägen, gör så någon gång i veckan så ska du se att hon snart kan galoppera längre och längre ;) mellan kan du klättra, gå i vatten m.m. :P

Okej, vi har en runda här hemma på ca 4 km som jag brukar trava nääästan hela vägen, där är det både långa uppförsbackar, branta såsom ganska plana.. (:

Får jag undra vad du menar med 'gå i vatten' ?
vart får man tag på det vattnet? menar du ungefär promenera i vattenbrynet vid någon sjö på sommaren?

Min häst var enormt tjock när jag fick henne. Verken jag eller någon annan hade sett något liknande! :eek:
Hennes mage hängde nedan halva benen på henne, klappade man henne på halsen så svallade fettet, hon hade fettvalkar på ryggen, jag det var nästan... Snuskigt! Men det var inget fel på henne,hon va ju bara tjock.

För att säga kort, långa travsträckor, klättring och djupsnö.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka