Bäst på baskläder?

cherie

Trådstartare
Vilken/vilka affärer tycker ni har bäst baskläder? Jag måste uppdatera mina baskläder, främst linnen och t-shirts. Jag använder mycket vitt också och för mig är det viktigt att det vita tyget inte är alltför genomskinligt.

Jag köper mest baskläder på H&M, men det finns säkert andra affärer som har bättre kvalitet. Eftersom jag har en väldigt begränsad budget så duger deras bra till mig.

Vilken/vilka affärer tycker ni har bäst baskläder? Jag måste uppdatera mina baskläder, främst linnen och t-shirts. Jag använder mycket vitt också och för mig är det viktigt att det vita tyget inte är alltför genomskinligt.

Skulle nog säga HM, dom har alltid så stor utbud, och även väldigt mycket basplagg till bra priser. På gina Tricot tex skulle jag aldrig köpa baskläder, där köper jag enbart plagg jag vet att jag bara kommer använda en kort period, någon trend eller liknande. Och det är bara för att Ginas kvalité är riktigt dålig, efter ett par tvättar är inte tshirtsen snygga längre

Jag tycker faktiskt att H&M är mest prisvärt när det kommer till linnen. Alla mina linnen är därifrån och då jag är lång och således alltid måste ha linnen under t-shirtar för att inte visa magen varje gång jag rör armarna, så använder jag dem flitigt (så gott som varje dag). Håller länge, inte genomskinliga men framför allt billiga!

T-shirts har jag från lite blandade märken, allt i från dyrare (typ Acne, Mos Mosh, Gant) till H&M och Lindex. Tycker inte man överlag kan säga att någon är bättre än den andra, har köpt vissa t-shirtar från H&M för 99:- som hållt i en evighet medan ett tröja från Acne för 599:- ser urtvättad ut redan efter några vändor i tvättmaskinen (och tvärtom - såklart). Där ligger hållbarheten främst i tyget och trycket, och det tycker jag att man kan känna när man tar i dem.

Ohjälpsamt inlägg deluxe (;)), men jag skulle absolut ge H&M en chans!

Åh jag hade hoppats på några andra svar än H&M, jag gillar inte alls deras linnen men det var ett tag sen jag köpte dom så borde kanske ge dom en chans igen. De är alldeles för tunna och sladdriga för min smak, jag tror de vita brukar vara i princip genomskinliga. Skulle vilja ha mer "struktur" och robusthet i tyget, eller hur man ska förklara... :)

Länge sedan jag köpte ett baslinne men tycker att mina gamla från Gina Tricot har hållt bra kvalitésmässigt och gillar dem! :)

Här kommer ett svar från en "tant".
Jag tycker att Flash har bra linnen och t-shirt i lite kraftigare kvalitet. Mina döttrar använder dem också - men de skulle kanske inte ha gått dit och letat själva ;). Det är inte ovanligt att de har "köp 3 betala för 2"-erbjudanden på toppar. Då är de riktigt prisvärda. Tyget är betydligt tjockare och formfastare än de billiga som finns på t ex Gina T.

Även Twilfit har bra linnen och t-shirt. Gissar att om du vill ha lite kraftigare kvalitet så är det i "tantaffärer" som du bör leta. Behöver inte bli så mkt dyrare.

Jag har nästan hela min basgarderob från Gina. Tycker att de har mycket mer kvalitet i sina kläder till ett humant pris jämfört med H&M, mina T-shirtar från H&M i samma prisklass som de från Gina har gått sönder efter typ två tvättar/strykningar, inte okej.

Jag tycker HM's linnen är värdelösa, de rullar ihop sig och hamnar mitt över magen. Jag gillar Gina tricots baskläder bäst av affärer i den prisklassen.

Rosemunde älskar jag! Silke i tyget och formar sig verkligen efter kroppen.
Åh såg verkligen hur bra ut som helst! Hur är de i storlekarna? Vad skulle du säga att till exempel S eller M motsvarade i andra typen av storlekar? Ska nog ta och lägga en provbeställning i alla fall, men tyvärr verkade de inte ha några linnen i stretch dock :(

Ska gå och kika på Gina Tricots baskläder också, och helt klart ta en sväng förbi "tantaffärer" som @mamman så fint uttryckte sig ;) Det tror jag var ett riktigt bra tips, tack!

Ska gå och kika på Gina Tricots baskläder också, och helt klart ta en sväng förbi "tantaffärer" som @mamman så fint uttryckte sig ;) Det tror jag var ett riktigt bra tips, tack!

Jag var och köpte baslinnen på Gina Tricot idag. Har därför inte hunnit använda och tvätta dem än. Att valet föll på Gina Tricot är för att deras basplagg är i ekologisk bomull. Det gillar jag. (Det finns säkert andra ställen som har det, men nu fick det gärna vara enkelt och smidigt att handla).

Jag älskar NewBody-linnen! Har tidigare haft problem med att linnen rullar upp men dessa sitter perfekt. Dock skulle jag rekommendera att köpa en storlek mindre på linnena då de är ganska stretchiga. Strumpor och "tråkiga" trosor därifrån är också guld.

Om linnet inte ska synas direkt så använder jag de jag köpt från Newbody. Supersköna, håller färg (har både vita och svarta) och form efter många tvättar och är billiga. Gillar jag :)

Jag lägger också min röst på H&M. Mina äldsta baslinnen därifrån köpte jag där när jag var 10 år. Idag är jag 17,5 år och they still going strong, trots i stort sett daglig användning! :)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 222
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst...
2
Svar
22
· Visningar
894
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
753
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.