Bäst mineral/vitamin tillskott??

T

trolli

Ja är det någon som vet vilket märke som har mest mineraler/vitaminer i sina mineralfoder? Det finns ju en uppsjö av allt! Något som är prisvärt och som skulle täcka hästens behov förutom hö och lucern,alltså grovfoder?

Sv: Bäst mineral/vitamin tillskott??

Det är omöjligt att hitta ett mineralfoder som täcker hästens behov utan att veta vad den övriga foderstaten ger för tillskott främst i form av mineraler. Är grovfodret rikt på fosfor och fattigt på kalk så krävs ett mineralfoder med hög Ca/P-kvot. Är grovfodret kalkrikt så kanske det krävs ett med låg-normal Ca/p-kvot.

Jag skulle vilja säja att ALLA mineralfodertillverkare som tillverkar för den svenska marknaden har bra mineraltillskott. Det är mest en smalsak vilket märke man väljer. Och sen får man välja mellan de olika varianterna inom samma tillverkares sortiment för att få det som bäst passar ihop med den övriga foderstaten.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat