Bäst före

Constance

Trådstartare
Hur noga är ni med att kolla bäst före datum på era hästvårdsprodukter?
Följer ni det eller kastar ni produkterna för att datumet har passerat?
Gör ni olika för olika sorters produkter?

Sv: Bäst före

Jag tillhör nog dem som inte alls bryr mig särskilt om bästföre-datum. Jag använder glatt produkter sålänge som det inte märks att de gjort sitt. Jag har faktiskt aldrig någonsin stött på problem av att använda produkter som har gått "över tiden".

Överblivna mediciner, ögonsalvor/droppar och antibiotikapreparat kasserar jag dock omgående då behandlingsperioden löpt ut.

Sv: Bäst före

Så länge det inte ändrat utseende, lukt och färg så använder jag nog det om jag inte köpt nytt.
Men inget som ska in i sår eller ögon.

Har gjort en rensning ganska nyligen och hade 2 flaskor blåspray som gick ut 2006 :o Eftersom jag köpt nytt så slängde jag det.
Sen om jag har lika tur som jag haft tills nu, så kan jag slänga den år 2015 oanvänd.

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Enya
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 876
Senast: cambodia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 791
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning