Baskade mardrömmar!

Amha

Trådstartare
Jag har drömt mardrömmar nästan varje natt nu en period. Inatt blev jag och dottern kidnappade och innan har jag befunnit mig i samma lya som en yxmördare som mördade sitt offer där så man fick städa efter det och en massa andra mindre trevliga drömmar.

Jag håller på att bli fel i huvudet! Jag vill inte ha mardrömmar jämt! Jag brukar aldrig drömma mardrömmar annars och nu har jag dem jämt! :( finns det något man kan göra för att sluta med det? Det är ju ändå min hjärna som styr mina drömmar menar jag...
 
Sv: Baskade mardrömmar!

Det låter som om ditt undermedvetna håller på att bearbeta något hos dig själv som du trycker undan eller inte vill veta av. Exempelvis kanske rädslan för maktlöshet? Ens drömmar speglar ens liv och inre brukar jag säga. Min mamma är drömtydare och har lärt mig lite grann. Jag är ingen expert alls men det låter som att det handlar om att du har någon rädsla för att hamna i en situation där du inte kan påverka eller att du är rädd för att hamna i maktlöshet. Att du är rädd att känna dig hjälplös och förlora kontrollen, något du i så fall bör arbeta med. Det kanske gäller något med din dotter? Eller en orolig situation för dig själv på annat vis.
Dör du eller din dotter själv i drömmarna?
Mardrömmar betyder oftast inte onda ting - många tror det är onda omen men oftast är det tvärtom. Att du kanske har det jobbigt och bör arbeta med problemen så det blir bra. Eller att det är mörkt nu men blir ljust sen. Sen kan även mardrömmar betyda att du är orolig - om du drömmer att du ska gifta dig men du eller din käresta dör kan det betyda att du är orolig för att livet som gift inte ska bli som du hoppas.
 
Sv: Baskade mardrömmar!

Inga mediciner, ingen alkohol, inga droger och har en förhållandevis sund livsstil.

Twihard: det finns gamla sorger som inte är helt bearbetade men inget jag är orolig för så vad jag kan komma på. Jag är kanske lite orolig för att jag inte ska hitta nåt att plugga som jag kommer in på men inget sådär egentligen. Däremot är jag lite rädd att bli kvar som stadsbo en längre tid :o Sambon är väldigt osugen på att flytta ut på landet pga avstånd till jobbet och jag avskyr stan.

Något med dottern tror jag inte... Hon var med i drömmarna i början, då i form av att jag glömde bort henne eller tappade bort henne. Nu var det länge sedan. I och för sig har vi en tid bokad på barnsjukhus för en kontroll men jag vet inte om jag känner mig särskilt orolig längre. Vi fick prata med bvc-sköterska om det så jag känner mig ganska lugn nu.

För ett tag sedan invaderades huset vi bor i av zombier, i drömmen såklart. Vi var ordentligt jagade. Kan ha varit då vi flydde ner i skyddsrum, eller om det var en annan dröm, och sambon var med men glömde både att ta med barn och husdjur.
 
Sv: Baskade mardrömmar!

Jag tror allt hänger på undermedveten oro, stress eller gammal sorg. Allt överlag att du är lite orolig för framtiden. Att den inte blir bra på det sett du hoppas kanske?

Jag tror hur som helst det löser sig för dig och att mardrömmarna avtar ju lugnare/gladare det blir. Även om du inte känner dig oglad kanske du utan att veta det är det. :)
 

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 155
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp