barrel race

P

Piruetta

jag tänkte inrikta mig på bara barrel race och pole bending!! ni som rider dessa grenar, vad har ni för sadlar?? någon ni rekomenderar?

Sv: barrel race

Piruetta skrev:
jag tänkte inrikta mig på bara barrel race och pole bending!! ni som rider dessa grenar, vad har ni för sadlar?? någon ni rekomenderar?

Det finns ju sk. barrelrace sadlar. Har dock inte någon erfarenhet av dem men det sägs att de ska vara ganska bra at rida i i andra klasser också. Men dessa grenar kan du nog rida i vilken sadel du vill iprincip, bara du sitter kvar och rider fort...;) :eek: :banana: det är liksom det det går ut på...:idea:

Sv: barrel race

Hola,
Har en barrelracesadel ämnad för ovanstående klasser men som fungerar även för all annan ridning (utom reprelaterade grejjer då).
Lite högre bakvalv, högt smalt horn. Lite nättare än vanliga w-sadlar och betydligt lättare med sina 8 kg.
Oftast lite billigare i inköp än tex en reiningsadel.

mvh Eva

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka