Barras förskyld :(

R

RealRelation

Vår lille valp är så förskyld, han kräks hela tiden fast att det inte kommer upp något, det är liksom slem i halsen, lille vän..
ibland på nätterna kan det bli extremt "kräääk"
Veterinären sa att det förmodligen var förskyldning i telefonen.
vad gör/ger man åt förskylda små valpar?
Vitlök kanske bara kan ges till hästar och människor:crazy:

Vår Pompe:love:
4364806.jpg
 
Sv: Barras förskyld :(

Ge absolut inte vitlök till valpen, då lök i alla dess former inte är hälsosamt för hundar.

Kräkningar i samband med förkylning är ju inte det vanligaste dessutom. Jag skulle nog, tagit tempen på valpen, hållit den varm och torr, samt gett maten fler gånger/ dag + något mål fil på kvällen, samt åkt in till en veterinär..
 
Sv: Barras förskyld :(

Nej nej jag förstod att lök inte vore så lämpligt;)
Vår hund har varit kräsen på att äta, faktum är att han knappt äter alls, men det är en period han har kommit in i.. det är tydligen normalt för valpar.
Så mer mat skulle vi vilja ge honom ändå, om han bara åt:crazy:
Men jag tror han är förskyld för veterinären lät så övertygad: ja ja absolut det är mandlarna! Han är förskyld! det är så vanligt i den åldern!
Dessutom rinner näsan och nysningar kommer fram då o då.

detta med kräkning, hmm hur ska jag förklara mig, men det är ju samma sak som med oss människor, när vi hostar så vill vi få upp slem, Barras liksom..hostar han med och sedan kommer kräääkljudet..

Något måste det väl finnas att ge förskylda hundar:crazy: ?
 
Sv: Barras förskyld :(

En förkyld hund (om det inte är annat än en förkylning vill säga) behöver vätska och vara torr och normalt varm.

Tycker nog ändå att du ska ta valpen till veterinär för att kolla upp halsmandlar och om valpen har en bakteriell infektion, så behöver nog få penicillin för att bli kvitt eländet.
 
Sv: Barras förskyld :(

Håller med gnist...förkylning dessutom är ganska ovanligt på hund....däremot kan det vara tonsillerna och då behöver han penicillin.
 
Senast ändrad:
Sv: Barras förskyld :(

när min lille ludde var liten blev han förkyld, han nös/fnös ofta och det kom grönt STINKANDE snor! *spysmiley*
givetvis åkte vi till veterinären och fick penicillin och det tycker jag även att du ska göra!
 
Sv: Barras förskyld :(

när min lille ludde var liten blev han förkyld, han nös/fnös ofta och det kom grönt STINKANDE snor! *spysmiley*
givetvis åkte vi till veterinären och fick penicillin och det tycker jag även att du ska göra!
 
Sv: Barras förskyld :(

*knapplån*

åh.. :/ men sj tycker jag det inte verkar så allvarligt..bara jobbigt för honom om nätterna och de gånger då "hostan" kommer fram.
I o för sig så har det varit kalla och väldigt regniga dagar..efter de dagarna vart han så!
det där får mor min avgöra, hon som bestämer..
tänkte bara att det kanske fanns nån som visste något att ge en förkyld hund..
även att jag inte kunda stava till förkyld:crazy:

får väl ta tempen med! Men vad är normaltemperaturen på en hund?
 
Sv: Barras förskyld :(

Inte allvarligt? Jag tycker alltid det är allvarligt när en valp blir sjuk. De kan snabbt bli sämre och då kan det gå fort...
 
Sv: Barras förskyld :(

Förstår att du är orolig!
Tycker faktiskt att det är dåligt att vet. att inte ta en titt på valpen både för din och valpens skull. Det är ju jättejobbigt att gå runt och vara orolig.

Jag tycker du ska kräva att de tittar på honom annars ringa en annan vet.
Min vet. har bett mig komma inte för mindre grejor just för att valpar är så känsliga och det har alltid visat sig väl värt pengarna.

Lycka till!
 
Sv: Barras förskyld :(

Nej, det har faktiskt blivit bättre nu, inte sämre.. varför inte lita på en veterinär när de är så säker?
I så fall borde det inte ens finnas möjligheten att man kan ringa och fråga vad det kan vara- det är ju lika bra att åka dit på en gång..eller har jag fel?

han är knappast hängig:rofl:
 
Sv: Barras förskyld :(

Det är ju bra om valpen är bättre. Men en veterinär kan inte vara helt säker när den inte sett hunden.
 
Sv: Barras förskyld :(

Det var ju skönt att valpen mår bättre!:)
Men jag håller fast vid min åsikt... Valpars tillstånd kan förvärras snabbt.
För övrigt så har jag märkt att det finns bra vet. och dåliga vet.
Det skadar inte att ha ett visst kritiskt förhållningssätt till dem. Även de är bara människor.
Lycka till och hoppas valpen snart är helt frisk!:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 589
Senast: martha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 733
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp