Sv: Barnvagnsdjungeln
Jag älskar Emmaljunga
Tycker dom är rymliga och känns säkra.
Provade köra en kompis Brio och vart lite nervös...den kändes smal och ostabil, och den var endås helt ny. Brio har dessutom fruktansvärt fula färger på sina vagnar om man jämför med Emmaljunga.
jag hade en Emmajunga Duo EDGE som förstavagn till Theo. Den var helt suverän när man som jag traskade runt i geggan i stallet och på stigarna runtikring
Jag hade tubelesshjul alltså helgjutna däck som är punkteringsfria. Att få punktering titt som tätt var INGET jag ville råka ut för. Vagnen hade många finesser såsom svängbart styre (för att låta barnet sitta framåt eller bakåt i vagnen-perfekt när solen låg åt fel håll vid promenader osv.
Teleskophandag var helt suvve så vi kunde höja och sänka beroende på vem som fick putta vagnen
2 olika bromsar vilket kändes säkert.
Sen köpte vi en:
BabyTravel JOGGINGVAGN
Snygg lätt och BEKVÄM! Stadig 3-hjuling som även går att ha mjuklift i för nyfödingar
Massor med reflexsömmar och smarta lösningar över hela vagnen. Nu har jag lufthjul då den bara finkörs på asfalt, men såfort dom släpper tubeless till den så shoppar jag dom, utan diskussion.
När jag köpte min..hakade de flesta kompisar på en efter en provtur och nu har dom flesta denna vagn-antingen i enkelmodell eller tvillingmodell.
Jag vågar inte köpa de nya billiga för 2-3 tusen...skulle jag bara ha dom pengarna så köper jag GLADERLIGEN en begagnad "märkesvagn"
Ett hett tips är HESBA. Min svägerska har köpt en sådan och jag vart helt såld
En sådan blir det för nästa så Theo får ha kvar sin vagn på dagis osv. Den är lätt med endås rymlig och faktiskt lite lyxig
Lycka till med vagnvalet!! Tänk 2 ggr..minst...