Status
Stängd för vidare inlägg.

Smulan75

Trådstartare
Min dotter på 2½år älskar att sjunga! och jag är helt faschinerad av att en så liten kan komma ihåg så mycket texter! Det är nästan några gånger i veckan hon kommer hem från förskolan med en ny sång som vi inte lärt henne. (och hon har då inte fått musikaliteten från sina föräldrar :o )

Men det blir inte alltid helt rätt och ibland så blandas sångerna och hon hittar även på hej vilt. Igår när jag skulle hämta henne vägrade hon att följa med (de höll ju på att leka med tågbanan). Sen fick jag jaga henne en bra stund och hon mässade "ta inte mig"... sen informerade en av de större tjejerna att de sjungit Bockarna Bruse samma dag. "lilla bocken bruse .... nu tar jag dig sa trollet vad svara bocken då, nejnejnej TA INTE MIG ..." aha där föll poletten ner för mig och sen satt vi en stund och sjöng den medan Dottern livligt gjorde armrörelser till sången.

En annan dag förra veckan trodde jag skulle kikna av skratt när hon började sjunga:

- ringeringering nu tåget går ända till affären, man ska inte slåss bara vara snälla. :rofl:

Måste bara få det på film ;)
 
Sv: Barnsång

Uppmana henne till sång! Lyssna mycket på musik hemma, få henne att sjunga med, dansa och röra sig till musiken. Sånt är supernyttigt!
 
Sv: Barnsång

Tja det är ju inte så att man ber henne vara tyst ;) Vi lyssnar mycket på musik i bilen, lånar bla cd på bibliotketet. Dansa hemma gör vi väl inte lika ofta men hon älskade när det var gympaprogrammet GO förrut.

Tror jag ska försöka dra iväg med henne till skuttis och hoppis någon dag, tror hon skulle älska det :)
 
Sv: Barnsång

Ja visst är barn underbara! :love: har jobbat på dagis några år med barn i åldern 1-3 år och de har super minne! hade sång samling varje dag och sjöng säkert 10 sånger + nån ny varje gång och de kom ihåg dem allihopa!!!

Nu senast jobbade jag på ett dagis där en av fröknarna var döv. Barnen var mellan 1-5 år. de fick lära sig en ny sång en gång i veckan på teckenspråk + att teckna vanligt oxå. även de allra minsta klarade detta galant!
 
Sv: Barnsång

Ja, visst är det roligt att höra dem sjunga, och komponera ihop sina egna texter.

Jag är ett sådant där "musikunderbarn" som lärde mig spela piano tidigt såväl efter noter som på gehör, och jag har alltid haft oerhört lätt att lära mig musiktexter uttantill.

Ironiskt nog har jag haft väldigt svårt i skolan och haft stora problem vid prov och sånt (har dyslexi)!!


(åååå... nu vill jag nog ha egna barn i alla fall...)
 
Sv: Barnsång

Vi har också två st sångfåglar, en på 4 år och en på 2½. De ÄLSKAR Mora Träsk, där är det ju både sång och dans i massor!
Alice är dock rädd för Tigerjakten.....vild fantasi eller?

Vi har alltid sjungit mycket med barnen, jag har noll sångröst men det struntar jag i , vi har det kul tillsammans och de hänger på i div. hemmagjorda toksånger som man hittar på.

Visst är barn duktiga på att minnas texter, man blir imponerad!

madde
 
Sv: Barnsång

Min dotter älskar oxå att sjunga så nu går hon på en skola med musikprofil, hur kul som helst! Dessutom övar de mycket på att stå inför andra och sjunga vilket jag hoppas är bra inför framtiden.

När hon var fyra var hon med i "lokala småstjärnona" och sjöng Genom eld och vatten med sin bästa kompis, de var hur söta som helst och hade små klänningar i ko-tyg :D

En skiva som min dotter verkligen gillar och har gjort länge är Majas Alfabets-sånger, tycker att det är jätte bra med en diktbok om blommor i alfabetsordning och sen en skiva med sångerna. Jag tror att hon kunde alla sångerna utantill när hon var typ tre.

Ser fram emot filmen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp