FrontLine_
Trådstartare
Det här med giftiga ämnen och barnsäkring av hemmet.. Har en lista här framför mig och blev helt paff över hur mycket man har hemma som är riktigt giftigt.
Visste ni att
-badkulor är farligare än aceton?
-grovrengöringsmedel ligger på plats 4 av 6 möjliga?
-hårborttagningsmedel också har en plats på 4/6?
-koksalt har en plats på 2/6?
-maskindiskmedel har också plats 4.
-nagelförstärkare ligger ockå på plats 4.
-propplösare plats 6.
-Snus ligger på plats 2.
-Träsprit ligger på plats 5.
-Ugnsrengöringsmedel ligger på plats 4.
-och det värsta av allt, som jag inte hade en aning om, var att ättika låg på plats 6 och därmed var bland det giftigaste man kan ha hemma.
Även en tanke som slog mig är att man i de flesta fall absolut inte ska framkalla kräkningar.
Finns även en del växter som är giftiga t.ex
Fingerborgsblomma, gullregn, idegran, liljekonvalj, stormhatt, tibast, och änglatrumpet.
Även svampar som vit flugsvamp, lömsk flugsvamp, gifthätting, vissa spindelskivlingsarter och stenmurkla, dessa är mycket giftiga.
Ville bara dela med mig av det jag just läst
Källa: giftinformationscentralen
Finns det fler saker som man kan tänka på, altså giftiga ämnen eller annat som kan vara bra att veta?
Visste ni att
-badkulor är farligare än aceton?
-grovrengöringsmedel ligger på plats 4 av 6 möjliga?
-hårborttagningsmedel också har en plats på 4/6?
-koksalt har en plats på 2/6?
-maskindiskmedel har också plats 4.
-nagelförstärkare ligger ockå på plats 4.
-propplösare plats 6.
-Snus ligger på plats 2.
-Träsprit ligger på plats 5.
-Ugnsrengöringsmedel ligger på plats 4.
-och det värsta av allt, som jag inte hade en aning om, var att ättika låg på plats 6 och därmed var bland det giftigaste man kan ha hemma.
Även en tanke som slog mig är att man i de flesta fall absolut inte ska framkalla kräkningar.
Finns även en del växter som är giftiga t.ex
Fingerborgsblomma, gullregn, idegran, liljekonvalj, stormhatt, tibast, och änglatrumpet.
Även svampar som vit flugsvamp, lömsk flugsvamp, gifthätting, vissa spindelskivlingsarter och stenmurkla, dessa är mycket giftiga.
Ville bara dela med mig av det jag just läst
Källa: giftinformationscentralen
Finns det fler saker som man kan tänka på, altså giftiga ämnen eller annat som kan vara bra att veta?