Barnrumstapet

Sar

Trådstartare
Vad tror ni om den här tapeten i fast i gammelrosa utförande (hittade tyvärr ingen bild på den färgsättningen på nätet) i vårt kommande barnrum?
amanda_miljo_365.jpg

Vi hade först hittat en Laura Ashleytapet (tuileries natural) men den hann tyvärr gå ur produktion innan vi bestämt oss.:mad:

Det blir vita sängar, vita sänghimlar i skirt tyg och vita ramar runt alla småtavlor. Sedan funderar jag på att sätta in åtminstone ett av våra snart färdigtillverkade halvmånebord

detalj-halm%C3%A5nerbord.jpg

080529-

Sista fotot är taget i det kommande barnrummet som är en alkov med snedtak och två små fönster.

Sv: Barnrumstapet

Den är fin! Även om man som jag gillar starka färger är det väldigt vilsamt med de nedtonade nyanserna.

Ett litet tips när det gäller barnrumstapeter är att inte välja några allt för dyra som inte är avtorkningsbara. Mina huliganer har trots att kritor och pennor ska vara på nedervåningen lyckats rita på tapeterna, nu hittade vi varmt gula kökstapeter som var på utförsäljning när vi skulle tapetsera så det har gått väldigt bra att få bort kritritningarna.

Våra barn har också ritat med kritor i ett rum men det gick bort med mirakelsvampen!:bump:

Vi är dock välsignade med så många rum så i barnens sovrum är det bara tänkt att de ska sova. I lekrummet (där vi har kritorna/pennorna) har vi kvar de gamla 50-talstapeterna.

Vår tanke är att i sovrummet ska det bara finnas böcker och kanske så småningom ett dockskåp. Annars får de använda lekrummet (vilket ligger i nära anslutning till köket så att barnen finns i närheten av vi vuxna) som lekplats. Priset för tapeterna vi tänkt ligger på ca 325 kr rullen vilket är betydligt billigare än de tänkta Laura Ashleytapeterna som jag skulle tippa går på det dubbla.

Tack för synpunkten!:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka