Barnrum med hästtema - tips?

Cam

Trådstartare
Min sexåring önskar att vi ska inreda hennes rum med hästtema (jag har säkert inte ALLS påverkat hennes intresse :idea:). Tänkte att det borde finnas en eller två här på Buke som inrett ett rum på det temat!

När jag kollar t.ex. Pinterest är de flesta rum som dyker upp baserade på en tapet med en jättestor häst, ofta en fototapet, som inte alls faller mig i smaken :cautious:. Dessutom har vi nyligen tapetserat om.

Har ni tips på hästiga inredningsdetaljer? Lampor, tavlor, gardiner, mattor, barnvänliga prydnader..? Det får vara fint eller lite gulligt men helst inte på "glittriga enhörningar"-nivå :laugh:. Beställa går så klart bra men inte från allt för obskyra sidor :).
 
Min sexåring önskar att vi ska inreda hennes rum med hästtema (jag har säkert inte ALLS påverkat hennes intresse :idea:). Tänkte att det borde finnas en eller två här på Buke som inrett ett rum på det temat!

När jag kollar t.ex. Pinterest är de flesta rum som dyker upp baserade på en tapet med en jättestor häst, ofta en fototapet, som inte alls faller mig i smaken :cautious:. Dessutom har vi nyligen tapetserat om.

Har ni tips på hästiga inredningsdetaljer? Lampor, tavlor, gardiner, mattor, barnvänliga prydnader..? Det får vara fint eller lite gulligt men helst inte på "glittriga enhörningar"-nivå :laugh:. Beställa går så klart bra men inte från allt för obskyra sidor :).


Kolla in om ni hittar något hon gillar på About a horse webshop: https://www.aboutahorse.se/webshop/på-väggen-20665295 De har bara inredningsdetaljer med hästtema. De har t.ex. lampfötter, saker att sätta på väggen, kuddfodral mm. En del grejer kanske känns lite för vuxen smak men man kan ha ju te.x en lampfot med häst, och deras hängare med hästhuvud som är superfin tycker jag. Om dottern tröttnar på hästttema i framtiden kan man ju dessutom ta över lampfoten vilket jag inte hade sett som någon nackdel. :love:

Jättefin hängare som mycket väl kunde passat i ett barnrum att hänga saker på tycker jag.

29045312-68u5k.jpg
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Cam
Jag har för mig att barnprogrammet "Fixa rummet" haft hästtema minst en gång. Många bra tips på hästigheter man själv kan fixa fram utan större kostnader :)
 
  • Gilla
Reactions: Cam
Min sexåring önskar att vi ska inreda hennes rum med hästtema (jag har säkert inte ALLS påverkat hennes intresse :idea:). Tänkte att det borde finnas en eller två här på Buke som inrett ett rum på det temat!

När jag kollar t.ex. Pinterest är de flesta rum som dyker upp baserade på en tapet med en jättestor häst, ofta en fototapet, som inte alls faller mig i smaken :cautious:. Dessutom har vi nyligen tapetserat om.

Har ni tips på hästiga inredningsdetaljer? Lampor, tavlor, gardiner, mattor, barnvänliga prydnader..? Det får vara fint eller lite gulligt men helst inte på "glittriga enhörningar"-nivå :laugh:. Beställa går så klart bra men inte från allt för obskyra sidor :).
Det finns väggdekorer (väggdekaler) med häst som är jättelätt att sätta upp och ta ner hur många gånger som helst utan att tapeten blir skadad. Vi köpte My Little Pony-dekaler till dottern och arrangerade och flyttade på dem hundra ggr innan vi alla var nöjda.
Är verkligen ett superalternativ för att kunna förändra rummet under en kort period!
 
Tänk sadelkammare.

Bett som omtag runt gardiner. Kan man bygga ”boxväggar” eller spilta till sängen? En sadel på en pall? Tränshängare med träns på?
Ah, bra tänkt! :up: Har ni börjat leta annonser där det säljs billiga bett och annat :).
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Kolla in om ni hittar något hon gillar på About a horse webshop: https://www.aboutahorse.se/webshop/på-väggen-20665295 De har bara inredningsdetaljer med hästtema. De har t.ex. lampfötter, saker att sätta på väggen, kuddfodral mm. En del grejer kanske känns lite för vuxen smak men man kan ha ju te.x en lampfot med häst, och deras hängare med hästhuvud som är superfin tycker jag. Om dottern tröttnar på hästttema i framtiden kan man ju dessutom ta över lampfoten vilket jag inte hade sett som någon nackdel. :love:

Jättefin hängare som mycket väl kunde passat i ett barnrum att hänga saker på tycker jag.

29045312-68u5k.jpg
Tack för tips, här ska surfas runt! Jättefin hängare :). Bara bra om det är lite mer vuxen karaktär på grejerna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp