Barnkläder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fillifjonkan

Trådstartare
Nu behöver jag lite försäljnings råd. Har ni sålt barnkläder? Hur gjorde ni då (blocket, tradera, lapp på ica...)?

Jag har mycket kläder som är rejält begagnade samt en hel del fräscha. Är det bättre att göra "klädpaket" med tex ett par byxor, ett par tröjor, någon klänning osv eller att gör en hel påse och sälja hela påsen för typ 150:-? Ett tips jag fått är att göra en hemsida där allt presenteras med bild och pris. Risken är ju att det tar vansinnigt lång tid innan allt blir sålt och jag vill ju ha bort det innan vi flyttar om 3 månader.
 
Sv: Barnkläder

Jag har köpt en del kläder på Blocket och jag tycker det är bäst att köpa "klädpaket" i en och samma storlek. Tex 10 plagg stl 92 för xxx kr. Visst är det bra med en hemsida så att man kan se kläderna men man kan ju oxå få dem mejlade till sig om man vill se specifikt på vissa plagg.
 
Sv: Barnkläder

Du får säkert mest om du lägger ut plaggen ett och ett på tradera, men för att snabbt och enkelt bli av med dem skulle jag göra klädpaket i olika storlekar och sätta ut på blocket och även i lokaltidningen. Eller kolla om det finns något loppis som tar emot och säljer för en viss summa.
 
Sv: Barnkläder

Måste du ha betalt för det?
varför inte skänka det till antingen någon kompis som ska ha barn eller ännu hellre till Röda Korset eller annan hjälpverksamhet?
Då blir du ju av med det i alla fall och det kommer till nytta ändå...

Jag har själv fått massor av gamla begabnade barnkläder av diverse kompisar och släktingar, det är super! :D
 
Sv: Barnkläder

jo en del har jag redan skänkt bort till Röda Korset men eftersom det är barnens kläder så känns det bra att få en liten peng för det som jag kan sätta in på deras konto.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 598
Senast: YorkWann
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 346
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Tacksam för hjälp. Vad betalar ni/tar ni för begagnade kläder? Eller gör man inte ens det nuförtiden? :o Har ett berg med kläder som...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: hoppsann
·
Samhälle Skriver den här tråden som spin-off på tråden om minskat bilåkande. Jag - och några fler - ser ju bilen som EN faktor av många när det...
2
Svar
32
· Visningar
2 620
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp