Barnkläder på hundar

P

pralin

Kan hundar ha barnkläder eller bli propotionerna fel då? Blir det billigare att köpa barnkläder än att köpa hundkläder?

Sv: Barnkläder på hundar

Det blir lite fel, om du jämför hur en hund är byggd jämfört med hur en människa är byggd så ser du nog. :)
Men det kanske går att sy om. Eller sy egna från början.

Köp en barbie docka istället för o hålla på med hunden o spöka ut den...

Jag tänkte mer på en frusen hund. Om man då kan sätta på den en tjocktröja så frusen den inte längre. Är det då billigare att köpa den på barnavdelning så tjänar man ju dessutom nägra slantar.

Det är inte så svårt att sy om bankläder till hund. Men det mans ka tänka på när man väljer storlek är att ryggpartiet skall passa, bröstpartiet syr man ihop. Så det viktiga är att ryggdelen (från framben, över ryggen till framben) är lagom.

Sen är det alltid mkt lättare att sy till en tik då man inte behöver ta hänsyn till kisseriet :D

SÄg gärna till om du behöver mer hjälp

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 499
Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 079
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama