Tjaa, jag har ju gjort det så det går uppenbarligen. Men man kan ju definiera såklart. Två par Pop "dagisbyxor" dvs baggy i stilen, storlek 110 ca. Vänd ut och in, nåla fast lappen med ett par nålar, trä benet över symaskinens, gammal Husqvarna från 65, "arm", sicksacka genom att köra fram och backa flera gånger över hålet och lappen men kör inte fram och backa över egen söm utan ta sömmarna bredvid varandra. Klipp bort överbliven lapp. På framsidan syns nu ett par sicksacksömmar över ett knappt synligt tidigare hål. Bäst att försöka hålla färgen på tråden och syns minst på jeansblått.
Jag håller med om att det är möjligt att jag inte skulle lyckas trä hans Lee jeans över Husqvarna armen, men är inte helt övertygad. Små töjbara tights borde gå (men den är ju inte ovelock direkt). Tighta jeans brukar han inte ha på dagis så ofta heller, tycker rörelsemån är bättre på förskolan och jeanstyg skyddar små knän bra.
(Så gör jag hm på rumpslitningarna, högt på låren och mellan, på mina egna jeans också.)
Btw du som hade tjej som bara vill ha tights, har du testat dagisjeans från Pop? i fina färger (de är unisex) Kan tänka mig att "tjejjeansen" på Lindex och HM är så tighta att de inte kan leka i dem och det är därför hon vill ha mjuka tights. De har fin linning med knapp och allt.
(De kostar ca 300 kr styck, men dyker ibland upp på rea. Våra gick sönder efter ett sommarhalvår, men han kryper inte jämt heller tror det är asfaltshasning som slet dem. Med lagning håller de ett år i alla fall. (Vi har två veckor kvar till ett år på dessa och de ser inte ut att vekna, de håller nog till hösten om han inte växer iväg.) Har två par, kanske ska önska ett par i födelsedagspresent åt honom också.