Barn ridkläder

pulkaskurk

Trådstartare
Vart hittar man bra och främst billiga barnridkläder?

Sambons brorsdotter ska börja komma å "ponnyrida" på min häst lite mer regelbundet nu och då vill jag att flickebarnet ska ha bra utrustning på sig.
Tex hjälm, säkerhetsväst, skor med stålhätta osv
Men eftersom flickebarnet bara är 7 år så hinner hon växa ur grejerna innan hon hinner slita ut dom då hon kommer rida ca 1 gång varannan vecka så blir det inte jätte mkt stall för henne heller.

Så vad är det som gäller om man ska ha vettiga grejer till vettigt pris?
Har tittat på blocket men finns aldrig ngt i rätt storlek :mad:

Hööks har ju en del men jag är inte jätteförtjust i Hööks...

Vad har ni köpt till era barn?

Sv: Barn ridkläder

inga egna barn men har ponny som små barn ridit på :p deras ridkläder har kommit från t ex gekås, hööks och ärvda kläder. när jag var liten så hade jag alltid ett par mycket stretchiga oskodda ridbyxor som var för stora i ben och midja, det var bara att sätta i skärp(ev vika ner dem i midjan) och vika upp byxorna nedtill tills man växte i dem, rid tröja = slitna t tröjor och slitna långärmade tröjor. ridhjälm ärvde jag av min syster som ärvt den av min mammas arbetskamrats dotter. ridstövlar köptes begagnat.
även nu så kommer 80% av mina rid tröjor från HM och gekås, annars så är det från olika ridsport outlet och fynd lådor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder, hur förvarar ni era ridkläder? Jag har precis bytt stall, och det enda som jag saknar från det förra stallet var...
Svar
18
· Visningar
2 112
Senast: doleron
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 494
Senast: pulkaskurk
·
D
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag och min vännina Veronica ska börja på ridskola nu på lördag och ska nu skaffa oss nödvändig utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 151
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 959
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka