Barn i framsätet?

N

nässla

Är det lagligt och lämpligt att ett barn på ca 110 cm sitter i framsätet på en bil? Med bälteskudde då förstås? Har ingen airbag, om det har någon betydelse...
 
Sv: Barn i framsätet?

Låter bra det att det i alla fall är lagligt. Har lyckats få bältena bakom ryggstödet och hinner inte riktigt riva halva bilen innan jag ska skjutsa en kompis dotter i morgon.
Personligen gillar jag inte tanken på att köra barn i min gamla skitbil, men föräldrarna tycker det är helt okej så...
 
Sv: Barn i framsätet?

Varför då?
Vi har dottern, som är yngst, bakåtvänd i framsätet.
 
Sv: Barn i framsätet?

Gränsen går väl egentligen vid 140 cm?

Min dotter, som fyller 9 i år har nu nått den magiska gränsen. Men: Vi har airbag i bilen. Är hon, trots rätt längd, för "mjuk" för att klara att airbagen utlöser...?!

Hon vill ju gärna åka framme när vi är ute och kör "bara vi två".

/FG
Hönsmamma :p
 
Sv: Barn i framsätet?

Det var ju dina föräldrars sätt att få slut på gnäll och tjat ;):D

nähä du det var det inte för när jag var liten och skulle följa med en kompis (jag var äldst) någonstans så fick jag sitta fram då med med motiveringen att det äldsta barnet ska sitta fram....(det var jag, min kompis och hennes lillebror)
 
Sv: Barn i framsätet?

nähä du det var det inte för när jag var liten och skulle följa med en kompis (jag var äldst) någonstans så fick jag sitta fram då med med motiveringen att det äldsta barnet ska sitta fram....(det var jag, min kompis och hennes lillebror)

Jag har så länge jag kan minnas, suttit i bak (är äldst).
När lillebror var bebis åkte han i mitten. Mellan oss storasystrar.

Om man skulle åka nånstans med en kompis, satt man båda två i bak (roligast så ju!)
 
Sv: Barn i framsätet?

nähä du det var det inte för när jag var liten och skulle följa med en kompis (jag var äldst) någonstans så fick jag sitta fram då med med motiveringen att det äldsta barnet ska sitta fram....(det var jag, min kompis och hennes lillebror)

Det utesluter väl inte att de sa så för att undvika bråk?
Då bråkade ju inte DERAS barn om att sitta fram, för det var du som skulle göra det. :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 092
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 736
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 549
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp