I
izza
Råd önskas Har en familj på 3 barn, den äldsta,13 år, rider och har egen häst, som även jag kan rida. Mellan barnet 9 år rider inte och 3:an är en bebis 3 månader (som inte heller rider ) Pappan är inte ett dugg intresserad men är med och hjälper till men tycker att allt är för dyrt.
Men mitt stora bekymmer är hur jag ska göra med min häst. Köpte en unghäst för 1½ år sedan, en tittig, spänd och helt underbar vallack. Satt in honom, blev sedan gravid och han har fått stå fram till nu då jag åter börjat rida honom. Måste erkänna att jag känner mig splittrad i tid, känns mest som ett måste när jag ska ut och rida. Till stor del pga att det är lite kämpigt just nu i inridningen, han är inte lätt Skulle mycket hellre ta dotterns häst och bara sitta och njuta. Det är väl så att rida in en häst inte riktigt passar i mitt liv just nu. Planerar nu då lillen kom som en glad överraskning ytterligare ett syskon ganska snart. Men hur ska jag göra med hästen? Då han är så "nervig" så känns det svårt att sälja honom men samtidigt ursvårt att hinna med honom. Som det känns nu så kommer han inte bli en stabil häst på många år, vilket betyder att inte heller dottern kommer kunna rida honom på länge. Nu har jag sagt att jag ska försöka rida honom ordentligt i ett par månader och se vad han går för, men egentligen borde jag kanske sälja honom för köpa en annan häst om några år när de minsta barnen är lite större. Vad svårt Råd, snälla!!