Barfotahästar

K

knahlbom

Efter att ha läst några av inläggen och själv ställt mig frågan varför distansritt inte har "köbildning" till tävlingarna så är det något som jag måste fråga om. Jag vet ju att man måste ha sin häst skodd för att få tävla i distans (vilket jag absolut förstår) men tror ni inte att vi missar en hel del ryttare som valt att rida oskott? Jag har en vän som är intresserad av att rida en PP längre fram i höst men undrade om hon kunde rida för hennes häst är ju inte skodd.
Funderingar såhär på eftermidagen/ Karina

Sv: Barfotahästar

Detta ändrades förra året. Det är nu tillåtet att rida barfota eller med typ easy boots.
Så nu är inte det någon ursäkt för att inte dyka upp på någon ritt;)

Reglerna är ändrade. Numera får man rida barfota eller med boots.
Sprid gärna ut detta bland andra barfotavänner.
// Linda

Det hade jag inte en aning om! Jag ska precis beställa mitt eget ex av TR och hittills har jag bara hört att man inte kunde delta med barfotahästar. Jag tror att om dom som rider "barfota "fick veta att det numera är ok så skulle många ställa upp på tävlingarna. Min erfarenhet är att ryttare med barfotahästar ofta gillar att rida ut i naturen och distanstävlingarnas banor är ju fantastiskt vackra och det skulle nog locka. Hur ska vi göra dom här nya reglerna kända är frågan?? Jag ska ta det i min klubb i allafall innan våran tävling i höst. Det här bara "måste" spridas. Här tror jag absolut att vi har "entusiaster" att hämta:banana: / Karina

Jag startade 50km T på Fornaboda, boots fram och helt barfota bak :bump:
Fungerar suveränt, ska upp och verka hovarna idag och ja.. även bak behöver verkas ;)

Jag har startat (och blivit godkänd ;)) en CR 40 km med boots fram och barfota bak, inga problem! :)

Jag startade 50km T på Fornaboda, boots fram och helt barfota bak :bump:
Fungerar suveränt, ska upp och verka hovarna idag och ja.. även bak behöver verkas ;)

Hej. Får jag fråga vilken sorts boots du använder?

Ni andra får också gärna berätta vilka boots ni har :)

Jag har easy boot epics till min hästs framhovar. Har startat med boots på alla fyra också, då har jag easy boot bare bak. (Skulle vilja ha bare fram men hon har så "tjocka" hovar att de inte går på så jag måste ha ett par som går att öppna upp mer... ;))

Hej. Får jag fråga vilken sorts boots du använder?

Ni andra får också gärna berätta vilka boots ni har :)

Ett par EasyBootBare har jag :D ! Just nu utvecklas bootsen rätt så fort och det kommer ständigt ut nya modeller, så chansen blir ju större och större att fler hittar boots som passar!

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 536
Senast: Pyrran
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 329
Senast: shia
·
Tävling Jag tänkte på där förutsättningarna ändras rätt stort under tävlingens gång. T.ex det är solsken vid första startande och hagelskur för...
Svar
10
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka