J
JGA
Funderar på att låta min ponny gå barfota from nästa verkning. Men är osäker på om det är bra för henne. Hon sliter sina bakfötter (är oskodd bak idag) mycket så när han skoddes fram för några dagar sedan fanns knappt inget att ta på bakhovarna och hovslagaren tyckte att jag skulle fundera på att sätta på henne skor bak med för att stoppa slitningen på dem. Jag rider mycket på grusvägar och asfalt för det är dåligt med ridvägar där jag har henne.
Hon gick tidigare på lösddrift och jag har inte haft henne länge så förmodligen är det inte hos mig hon slitit ned allt, haft henne några veckor bara. Hon kommer till hösten att bli uppstallad och därmed minskar ju även hennes tid totala tid i rörelse under dygnen, vinterhagarna är inte stora där jag har henne tyvärr men jag kommer rida 1,5 tim per dag minst. Med en vilodag. Hon är 9 år gammal.
Framskorna slits också mycket har jag märkt, hon hade tappat en sko när hovis kom men den andra var mycket nedsliten.
Är barfota något för henne tror ni...?
Hon gick tidigare på lösddrift och jag har inte haft henne länge så förmodligen är det inte hos mig hon slitit ned allt, haft henne några veckor bara. Hon kommer till hösten att bli uppstallad och därmed minskar ju även hennes tid totala tid i rörelse under dygnen, vinterhagarna är inte stora där jag har henne tyvärr men jag kommer rida 1,5 tim per dag minst. Med en vilodag. Hon är 9 år gammal.
Framskorna slits också mycket har jag märkt, hon hade tappat en sko när hovis kom men den andra var mycket nedsliten.
Är barfota något för henne tror ni...?