Barfota + snö = ?

Marvin

Trådstartare
Det snöar här! :love: Jag ska snart ut och rida, på en häst som är oskodd runt om. Hur halt kan jag förvänta mig att det är? :crazy:

Sv: Barfota + snö = ?

Det beror ju på underlaget. Men om det inte är halt underst är det nog ingen fara, går dock inte att jämföra med brodd.

brukar gå hur bra som helst om det inte är isigt under eller packad snö. i såna fall är det livsfarligt för en oskodd häst..

Tack!
Hann läsa ditt inlägg precis innan jag stack ut, så slapp jag vara så nervös. Pållan uppförde sig som om hon aldrig sett snö innan och testade underlaget rejält, stod än på frambenen och än på bakbenen. :angel:

Höll oss till fält/gräsvägar där jag vet det är någorlunda plant under, och ingen is.

Kan konstatera att snön var betydligt mindre hal än den tröstlösa leran från helvetet vi har haft de senaste månaderna. :crazy::banana:

Liknande trådar

Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 858
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
653
Senast: Miingla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska ryttare ligger i framkant när det kommer till att rida höga klasser med hästarna barfota, och svenska forskare ligger nästan...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 856
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar