Sv: Barfa?

BARF är en förkortning av Biologiskt Anpassad Rå Föda och att barfa innebär i princip att man matar sin katt med sånt som deras matsmältningssystem är anpassat för att hantera dvs rått kött, inälvor ben osv. Sånt som den normalt skulle äta om den jagade själv. Våra små tamkatter jagar mest möss, fåglar och andra smådjur medan de stora kattdjuren tar större byten....för att dom kan. ;)

Min lilla 6 månaders buskisse tycker att det bästa som finns är rådjur men han behöver lite hjälp med att fånga bytet så det får kollegans gubbe göra. :D
Till vardags äter han kycklingdelar av olika slag, fläskkött, nötkött, lamm osv.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp