Barf till kattunge

T

Tant Gredelin

Ja som rubriken säger, hur ger man barf till en liten kattunge?
Den har inte ätit innan så jag antar att jag får börja vänja långsamt. Ska jag börja ge mjau, eller kött? Vilken sorts kött? Och hur mycket mat ska en växande cornish hona ha?

Jag får nämligen hem en liten sak imorgon :eek::love:

Sv: Barf till kattunge

Man ger en kattunge BARF på samma sätt om med en vuxen katt. Är du inställd på att BARFa katten är det bättre att börja med det redan från början än att börja med BARF. Det kräver dock att du sätter dig in i vad BARF-utfodring innebär.

En växande katt ska äta så mycket mat den vill.

Ok tack för svar. Jag tror jag har en helt ok diet nu men ska lägga till lite extra kalcium och omega tre i organröran tror jag. Finns det risker med för mycket kalcium? Tänkte att jag häller i halva den rekomenderade dosen i organröran och sen får hon en halv kycklingvinge om dagen. Finns det fler bra tillskott till en växande kattunge? Måste säga att jag är chockad över hur mycket mat som går åt. Hon äter drygt 200 gram per dag.

Den vuxna honan svär illa åt henne men hon rör henne inte i alla fall.

Vad ser hon ut att vara för något? En Sockan? Svea? Namntips?

Bild3.jpg

lite dålig bild tagen med datorkameran.

Får hon en halv kycklingvinge/dag behöver hon inget extra kalcium. Vingen täcker det behovet mer än väl.

Kattungar äter som små monster. :D

Namn är inte min starka sida så den biten blir svår att hjälpa dig med, men rätt namn brukar falla sig på när man som minst anar det. ;)

Hehe det var lite det jag tänkte med Svea, du vet Svea - en svensk tiger. Hon HAR attityd som katten alltså, riktigt tuff. Jag hämtade henne på centralstationen, första gången ute i jättestökig miljö, helt ny människa och ändå låg hon och spann och hade somnat innan Märsta :D Och hon står på sig mot gammelkärr... ehhh, jag menar så klart gammelKATTEN! :angel:

Ok, jag är lite nojig med det där med kalcium, man hör ju skräckhistorier ibland om kattungar som inte fått i sig tillräckligt och bryter ben stup i kvarten, nåja jag ska vakta henne som en hök så att hon äter benen också, annars blir det kalciumtillskott.

Ja, det här är min första kattunge och jag är helt chockad. Och man kan inte tro att hon får mat överhuvudtaget. Hon ser ut ungefär som djuren gör hos animalpolis på animalplanet när de står och förfärar sig om skinn spännt över ben. Kolla bak på ryggen så syns det på bilden hur benen sticker ut, jag hoppas hon äter upp sig snart innan någon anmäler mig :o

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 126
Senast: Shilton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar