Sv: BARF, kostnadsfråga....
Den BARF maten jag gör landar på 25-30 kr/kg. Jag har sällan i några grönsaker utan baserar maten på kött, ben, hjärta och lever. Mina katter äter tillsammans ca 300 g per dag, kostnaden blir billigare än blötmat från affären.
Tyvärr så bor jag i Umeå, här finns bara KLASS i affärerna (billigt, men ingen exakt innehållsförteckning) så jag beställer från Jipotimas (dyrare, men utmärkt kvalité). Sambeställde med en hundägare bara för någon dag sedan, jag beställde 14 kg till mina två katter, de beställde 80kg
till sin hund, de lovade dock att jag inte skulle behöva betala så mycket utav frakten...
Jag tror inte att jag sparar så mycket pengar just nu på att ge BARF men med tanke på Olivers mage som inte klarar torrfoder så på sikt så tjänar jag mycket i form utav en friskare katt och färre veterinär räkningar. Dessutom så äter jag mindre eftersom min frys är full med kattmat så jag får knappt plats med något annat.
lady_vip skrev:
Och fattig som man är (varför är alltid djurägare = fattig?) sparar man gärna in de där sista kronorna som man kan.
Jag tror att det beror på att många utav oss tenderar att köpa en massa prylar till våra små älsklingar, t.ex. klösträd från Tyskland, en massa pälsmöss som man kliver på jämt och ständigt... mm