Barf-frågor..igen

MrsScabtree

Trådstartare
Jag kommer förmodligen fram till våren få hem en kattunge, och eftersom att hundarna barfas vill jag ju göra det med missen också. Jag undrar bara hur jag ska gå tillväga med kattungen? Jag misstänker att den kommer att äta kattungemat (torrisar) när den kommer, alltså måste jag sakteligen vänja över den på barf. Jag kan barf till vuxna djur, men är det något särskilt för växande? Vad jag har förstått så är propotionerna kött/ben ungefär som man kan tänka sig en mus/råtta, är det detsamma även för kattungar? Ska man göra upp något schema? Supertacksam för svar, jag vill ju missens bästa.
 
Sv: Barf-frågor..igen

Kattungar äter ungefär samma mat som vuxna, möjligen att de kan ta lite mer fett än en vuxen kastrat men mina har ungefär samma behov. Kattungarna äter ju så mycket mer så är sammansättningen bara bra balanserar de resten själva.

Du vet säkert redan det här men förutom ben/kött/organ-balansen är det viktigt att katt får i sig tillräckligt med hjärtmuskelkött, pga taurin.
 
Sv: Barf-frågor..igen

Jag hoppar in här och ställer en fråga, hoppas det är ok :)

Jag deltids-Barfar min småkatter, dvs de får en portion egenhändigt tillverkad röra på kvällen. Den innehåller muskelkött, ben, hjärta, lever och lite äggula.

Behöver jag ge dem fiskolja oxå?
 
Sv: Barf-frågor..igen

Mina kattungar äter samma mat som de vuxna, bara mer.:D

MonteRose: Du behöver inte ge fiskolja om du inte tror att de behöver det.
 
Sv: Barf-frågor..igen

När kan man börja ge hela ben?

Så fort de börjar äta fast föda :D

101024-17.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
961
Senast: Novienna
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 309
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp